Alla inlägg under juni 2012

Av Elina - 30 juni 2012 19:30

smart och smart.. det vet jag inte men oprakiskt som f----------------------n!

Har stått å scrubbat min ena hand med svinto och såpa ett tag nu men det blir inte så mkt bättre...

Hjälpte en vän att göra slingor och använde bara en handske för dom va så kassa så nu ser det ut som om jag har fläcktyfus på ena handen..:/ haha.. bläää!


Varit fullt drag denna veckan. Så fullt drag att jag inte ens hann åka till Gotland idag. Fick skjuta upp det tills imorgon. Börjar inte jobba förrns måndag så jag hinner ändå.


I torsdags i Stadsparken - TOKIGT ÖS!

Jag är SÅ glad att så många kom och känner mig lite blessed för att vi fick topp väder oxå! strålande sol och dryga 25 grader! jupp. Det va fiiiint det!:)

Första timmen var det lite mindre folk men seeen ... Gräsmttan var full av Zumbianer när klockan slog 17.00 och vi skakade some serious buttttt!!! Tack för att ni e så underbara! Bilder kommer senare:)


Bilder från torsdagskvällen? jaa... det blev en underbar kväll med bästaste Rebecca och Therese med flera.

Viskan och Vimmel en varm sommartorsdags natt i Borås. aa, helt ok faktiskt...   


Kommer sakna dig nåt sjukt boobooboo!  

 


nu då... ska dra till rebecca och lämna lite kläder.. har knåtat ihop tre kassar med saker som ska bort och säljas... men hon får ta det hon vill först:)

Jag har ju ganska mkt kläder har jag kommit på... å saker med prislapparna kvar tillochmed...hmmmm... kanske en bloppis på g???

Har ca 6 par high heels som jag aldrig ens har använt... aa, Bloppis e nog på tapeten!


 


puss hej!


Av Elina - 28 juni 2012 04:58

Ja varför sova klockan halv fem på morgonen? gick ju ändå å la mig vid ett... BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Jag har speciellt under de åren jag bodde i New York inte kunnat sova.. Å då snackar vi inte lite svårt att somna / ligga i sängen i en timma innan man somnar ...

Nej, här snackar vi ren och skär insomnia. Dygn hlt utan sömn och långa perioder med endast en eller ett fåtal timmar blundande per natt.

Jag provade allt. ALLT! räkna får, träna extremt innan, träna inte alls innan, avslppningsband, klassisk musik, hiphop, stå på huvudet, stå inte på huvudet, nattpromenader, nattsamtal, seriemaraton, filmtittande, koreografigörande, livsplanera, inte livsplanera, landsharks, hålla andan, andas, shoppa, dricka, dricka mycket, dricka inte alls, äta vattenmelon, äta blåbär, ta kort, spela kort, göra kort, titta på kort, radera fula kort ...


ja, det mesta - men Nej Nej... vad kom slutligen att bli min bästa lösning? jo-- min magiska pillerburk !


Farbror amerikanska doktorn gav mig många sådana ser ni! en för nån infektion jag hade, en för huvudvärken i infektionen. en för biverkningarna av den första medicinen, en för snabb lindrande innan den andra medicinen kickade igång, en för feber, en för biverkningarna till den andra medicinen, en för biverkningarna mot biverkningsmedicinen, en för förebyggande mot ny infektion SAMT en för mina sömnproblem... Denna magiska lilla oreanga burk med runt fint litet lock, vit etikett med kantiga blå kanter gav mig sömnen tillbaka. Å vad jag älskade dig min lilla fina burk!

Ett piller av denna kaliber och pang! Sov som en nymatad lämmelunge på en kvart. Jajjamen. Detta funkade lita bra som att trycka två flarror rom och man spydde inte ens! mmm-mums - min lilla oreanga, halvtransparenta cylinderformade, vit lockiga, vit etikettiga med blå kanter burk. Ett sådant piller skulle jag vilja ha nu! för det här känns väl lite tidigt att gå upp..(!)

rosa kan man sova i

 

heey, jag badade igår kväll med.. UTE (!) Kallt som fan men skönt ändå. Termometern i bilen visade på 11 grader "varmt" i luften och sjön va väl inte varmast i Sverige men we did it! Simmade runt som små guppys som tryckt några trippla espressos. I mitt lilla huvud pågick hela tiden en kamp om att det kanske ändå finns hajar i sötvatten eller någon kanske ändå har släppt ut en alligator här nånstans sådär bara på prov liksom (dom har ju trots allt gjort det i NYCs tunnelbanesystem) och kan det hända där kan det hända på Almenäs! men nej, vi klarade oss! tre gånger tillochmed. Några som också klarade sig var uppenbarligen den miljon knott som vill bosätta sig och festmåltida på våra kroppar efteråt. BLÄÄÄÄÄÄ för knott. ...

-Viktigt- Varje gång jag klagar på knott så berättar min bror minsann för mig att man inte ska klaga på myggor och knott förrns man har fiskat i Glommersk under sommartid.

Så jag får väl inte klaga då... men att ligga i badkaret och spola hett vatten över mig i en halvtimma när jag kom hem - DET tänker jag då inte klaga på! :)


Idag blir det tokkul träning i Stadsparken, och på lördag flyttar jag till Gotland!


puss hej!

Av Elina - 27 juni 2012 13:48

Hej!!!


Ja!! - Äntligen! Jag har äntligen fått tummen ur att börja blogga igen!!! weei:-D

Det var ett tag sen sist  kan man lugnt säga men NU tusan!

Sååå om ni aldrig har läst om mig förut å vill veta vad jag gjorde för några år sen here you go!

--- www.eliness.blogg.se

Fiffig som jag är har jag ju inte ens fått tummen att ta bort min gamla så varsågod och läs!:)


Så vad kommer jag att pysa ut om här då??

Joo föregående år har jag spenderat i en av världens bästa byar Oh'reeey (läs Åre)

och pluggat till Mötes och Eventproducent

utöver det har jag jobbat med Stadium Winter Jam, Redbull Crashed Ice, Världscup i Downhill mm. mm.

Jag har även haft klasser på Golds gym och jobbat som bartender på en av sveriges bästa nattclubbar - Bygget.


Åre är en by där det händer grejjer - och ja, Det HAR hänt grejjer..:) mhm mhm


Men nog om det... what NOW?? jo, Imorgon gör jag ett träningsevent i Stadsparken Borås för Sportlife och min egen firna Elina D.E.T så kom kom!!! sök upp mig på Facebook eller gå in på  http://www.facebook.com/media/set/?set=a.436428076432.218708.595936432&type=3#!/events/381897798537154/ .


Snackar med underbara bästaste Lotta i telefon nu. Min lilla flygvärdinna - Snyggve nr. 1 ! Om ni vill följa hennes resa genom livet och fyndiga uttryck å porriga bilder gå in på  http://andrehn.bloggplatsen.se/


puss hej!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards