Alla inlägg under juli 2013

Av Elina - 30 juli 2013 19:42

Regnet öser ner! Det gör att det finns tid för långlunch på creperiet. Det blev inte det igår pga. väntetiden så igår - Krönet. Idag - Creperiet.

Mumsigt det där. Och även jag kan äta det då Galetterna är gjorda på Bovetemjöl! Perfa!!!

Jag tog en Fetakyckling idag. Förra gången blev det mangokyckling. Tror jag tycker om den här bättre.

Nästa gång ska jag köra en Chevrékyckling eller en med frästa champisar på.

Har ni inte varit där?? gå dit! Men tänk på att väntetiden brukar snitta på 30-45 minuter vid lunchtid. så va inte döende hungriga.   


FinMarie från förra veckan

 


Mangokycklingen

 


Dan-jan gick dirre på dessertCrêpesen idag! Marängswiss tillsammans med Hallonsoda och Trocadero så var hans lunch fullfjädrad!   

 


Fetakycklingen

 



Körde Nickes Pump igår. Har inte tränat pump sen i våras så ja... det känns idag! satan i gatan... gå ner för trappor e inte jättebehagligt.. men i love it!

Idag körde jag och tre instruktörer från danscentret igenom plyo 5an. Det gäller ju att jag håller korrarna färska i huvudet! Det gick super under klassen men nu... ja... jag fasar lite för att kunna sitta eller gå imorrn..

Har även då lovat att köra pump med tre muskelknuttar så vi får väl se hur jag mår på fredag.. haha. Älskar att känna att jag e på väg att komma igång igen! jag har längtat efter att lite energi ska komma tillbaka!!


Det blev kalas även inatt! Inte jättemycket folk men de som var där ställde ändå till med ett dundrans galej! Cristallen beställdes och kalaset fortsatte i stil! #enheltvanligmåndag

 

Kalas ikväll igen! Låt inte vädret stoppa dig! vi har ju faktiskt tak över huvudet!    Kom förbi på en drink, lite bra musik och skönt häng! eller..... klackarna i taket! Your choice!


Ciao!!


Av Elina - 29 juli 2013 17:31

För Er som vill gotta er ... för er som e trötta på alla underbara statusar som kommer från den här ön... för er som sitter i inlandet med regn 5 av 7 dagar, för er som gillar och gotta er i andras mindre bra väder & dagar .. Varse! -


Det regnar! Det är klass ett varning på kaosväder...

Det regnar..:-/ bläää... Det är nu man känner av att en bil hade varit skönt. bara att ta sig två km till gymmet blir jobbigt för att man kommer vara dyblöt när man kommer fram.. Brukar tycka att regn är rätt nice. mysigt liksom. Men idag e jag inte sugen på det. Inte alls faktiskt.


Lunch på Krönet med tjejjerna och lite shopping fick det bli. supermysigt!

Jag gick och böjde till mina nya Raybans och ligger nu hemma efter lite fruktsallad och ska iväg å träna... Har väl knappt tränat alls sen före vecka 29.. och det blir ju så. Automatiskt. Vi jobbar ju rätt mkt dessa veckor.. men det hjälper ju inte för självkänslan att massa blider kommer upp med fokus på valkar både här och där. undrar om det verkligen har gått så fort neråt eller om jag bara har dålig dålig vinkel och hållning på alla kort. ... jobbigt att det inte bara är ett heller... bläää!   

Känns väl sådäääär..:/

Anyhow, gymmet & lite axlar ska det bli innan jobb ikväll. Regnet? well - I dont give a funk! *eller jooo.. men jag får väl stålsätta mig lite.. Det är ju bara regn liksom!* i-landsprolle...

Det blir jag och Amada på terassen ikväll så kom förbi på en drink å lite tjat! blir nice!




Söndagsklubben levererade igår like always! Lite folk har ju börjat åka från ön nu men kalas blev det ändå. Håååll i hatten! 

   


Bästa DPsarna fixar fram en mobbe bakom en soffa. Meeed lite alla möjliga medel.

Tillslut gick Hammerdal å kirrade saken själv. Haha.. anyways. Här hjälps alla ååt!

 


Sista träningspasset innan/i början på att långflötet hade satt igång och valkarna kom fram.

 



pust... gymmet va det va?....


Ses vi ikväll?? Yaay!


Ciao!

Av Elina - 28 juli 2013 17:17

Oj vad mkt kalas! White party 2.0 fre & lör på Kallis har varit locobananas & Gutekällarn som med bara den här veckan har haft Petter, Björn Rosenström & Movits har oxå bjudit upp till dans som aldrig förr!

Än är det inte slut! Club Sundae är här och det är dags att ro helgen in i mål! Så välkomna på ett dundrans trevligt galej ikväll!
Ses där!
För ev. lista & bord - pm-a mig :-)

Great minds think alike tänkte jag å Pk idag på Kallis när vi praktiskt taget hade på oss likadan outfit! Hihi

Har varit ledig lite den här veckan oxå! Elin, Annie, Sara, Jade, Sandra, & Marie har varit här å hälsat på så det känns som om jag skulle behöva semester från semesterjobben lite tillochmed. Fullt ös! Satans kul har det varit med allt från GPS-tjuvjakts-tracking, solning, chillhäng, creperi-eufori, middagar, borttappningar, kalas, after-beach, högtalar-dans, spontanutrop, spontandanser, skrattanfall, chokladätning, mcflurry-nätter, hinderbanespringande, grillning & takhäng. Fiiint!

Så vi ses ikväll i W8an! Be there or miss out on a special icecream!

Ciao!

Av Elina - 25 juli 2013 11:18

Hej!


Här kommer tre av våra performances på Gute det sista. Sjukt bra!

Så om ni inte har varit hos oss någon mån, ons eller fre..?

Well - Good for U that its inte too late! För imorgon är det Björn Rosenström. Välkommen!

pssst ... dont miss out...




 


   



 
 
 

Ciao!

Av Elina - 23 juli 2013 20:10

hej!

Bloggerskan fröken kass anropar. och tänkte nog fortsätta att vara det. men lämnar lite uppdate med hjälp av bilder och filmer från Kallis och Gute. Världens bästa sommarjobb!


enjoy!

               




 


mer filmer kommer inopm kort! ;-)



Ciao!


#kallis #gute #gutekällaren #visby #summer #gotland #party #duckface #livinglife #bartender #afterbeach #nightclub
 

Av Elina - 16 juli 2013 10:20

Hej!

Wow, jag säger bara.. Wow!
Vilken första dag på vecka 29! Bakom baren på europas bästa afterbeach -Kallis under dagen, och bakom baren på bästa, gedigna livegigande Gutekällaren med 1a parkett till Norlie & kkv under kvällen/natten.
Vecka 29 - Startskottet har gått!
Om ni inte är här?.. Kom hit. Gärna igår. Man känner stämmningen i luften. Kalasandet, glada miner, energin, denna jättesamverkan i hela Visby som gör att vecka 29 går att genomföra med bravur.
Jaajaa, jag prisar väl kanske överdrivet, men nae, faktiskt inte. Jag har bott på många ställen, olika länder, varit i ett flertal olika bransher, sysselsatt mig med allt möjligt, men Visby , Visby kom mig snabbt varmt nära. <3 ...sa jag att solen skiner?:-)

Jag är på väg ner till Kallis.
Dagen börjar med lite eventjobb för CarlsbergWtp, fortsätter sedan bakom baren vid trädet till tonerna av Dada life & Sebjak, & mer cwtp, och mynnar sist men satans mycket ominst ut i en kväll off med min älskade tokiga Pia!! Asså.. Ae.. Huuuuur taggad?!?!?!
Glatt vare här!

Om ni undrar om lineupen på Kallis ellet Gutekällaren så kika in hemsidorna, mina tidigare inlägg, eller fråga mig!

Hej Carlsberg wheres the party! Nu kör vi!

Ciao!

Av Elina - 15 juli 2013 06:17

Tack till alla som kom och kaosade på Gutekällaren, -Club Sundae! thanks alot:) stod i w8an med Mallan som DJ så kalas - DET blev det!
Hade möte på Kallis innan för att gå igenom v. 29 och tusan vilken lineup vi har!! Hejhopp!

Sjukt taggad på att starta upp v 29 idag!
-Nu kör vi!- :-D

lite tråkigt är det ju att jag inte kan sova. För för uppe i varv, för otrött, för vaken.
Well!
Hoppas att ni sover mums så ses vi på Kallis senare idag & Gutekällaren ikväll!
Yaay!

Ciao!

Av Elina - 14 juli 2013 13:02

Hahahah, omg. So true!!


enjoy!

 


Ciao


Skapa flashcards