Alla inlägg under augusti 2013

Av Elina - 30 augusti 2013 21:35

Hej!


Här kommer uppföljningen av #stark & #smidig :-)


Har ni övat på Piken? som på filmen?


Här kommer nästa utmaning. Alla tränar självklart efter egna förutsättningar.

Jag tänker minsann komma tillbaka till min "forna" form gällande vighet, vilket är svårt då jag har ganska mkt mer muskler nu som faktiskt försvårar litegrann men inget att skylla på. Alla tränar för att nå sina egna mål! Glöm aldrig det!


I vilket fall så niu börjar vi!


1 - Stå en bit ut från väggen. Välj att antingen komma upp på armbågarna eller på händerna.

   

2- Viktigt är att hitta en stabil position där du känner dig stark. Om du känner dig osäker här och lite skakig så öva bara på att gå upp och ner så här några pass. & stå ganska lång tid så kroppen vänjer sig.


3 - När det känns bra så börja trampa ner steg för steg med fötterna mot ribbstolen eller väggen som följer:


 


Om du nu vill ha extra hjälp eller stöd så flexa foten intill ribbstolen så att du får stöd från en pinne. Sen är det bara att spänna på kroppen. Släpp INTE coren utan som sagt - Känn dig alltid #stark och säker i det du gör. Det gäller speciellt när det handlar om #vighet och om din rygg. Vik inte bara utan böj över med kontroll och med hjälp av din #kroppskontroll. Så släpp inte kroppen bara.. That's dangerous

 

 

   

Lets practice together! Låt mig veta hur det går för er! :-)

Jade vill med bli lite mer rörlig. Hon har inte godkänt att jag lägger upp den här men jag tycker att hon va så himla duktig så jag lägger upp den ändå å chansar på att inte få stryk...   

 


 

    


Ta lite "före"-bilder ni med så kör vi! :-)


Ciao!

Av Elina - 27 augusti 2013 23:22

Hej!


Sista veckan nu innan mina ordinarie klasser kör igång så självklart passade jag på att gå på #snyggingen Sandras #cirkelpass en sista gång! Vi har ju annars klasser samtidigt hela tiden tyvärr.


Färglade Allan kommer lastad!

   

Nike träningstajts

BDC-tubisar

Nike Jacka

Monki linne

Nike-top

Nike Structure Triax+ 16

Nike träningsväska


Sjukt roligt och jobbigt pass. Många helkroppsövningar med kondition och nivåskillnader. Vi var två & två/tre & två lag #utmanade varandra hela tiden. Jade och jag körde mot tre boys som verkade bli något förvånade över vår kapacitet... haha.. hm.. Tar det som en komplimang!


I vilket fall så avslutade jag med lite handstående. Var lite trött och andan hade väl inte riktigt kommit tillbaka ner men här får ni ett tips på hur ni tränar upp #handstående #tekniken för det, den #styrka som behövs i #core , #armar #axlar #höftböjare och #lats.

Försök vara så lite som möjligt mot ribbstolen och känn helatiden att du är stabil och säker i din position! fler tips kommer komma inom kort men här kommer en första :) och du... spänn på benen! hela tiden. *jag fuskar lite men gör inte det du!*


 

Så träna på! sjukt grym övning som jag ska göra oftare:-)


imorgonbitti har vi p-möte på NW. 07.00 börjar vi med ett GRIT Strength pass.. ouch...        


såå... ska väl lägga undan datorn..


Puss Ciao!

Av Elina - 21 augusti 2013 17:59

Halloj!


Är nere i Borås på besök. Har hälsat på min bror i Gbg, tränat teknik och monsterrygg med den samme, varit på intressant jobbmöte/#event i Oslo, garvat sönder med Matilda runt om i #Gbg, skaffat #snapchat, haft GRIT Plyo på #NordicWellness Borås City, lunchat med Rebecca, Träffat Camilla, Markus, lilla Estelle & lill-bebisen   , druckit massa kaffe med Mattias och Hannes, haft myskväll med Sanna, tränat lite, Spelat #tennis med pappsen, skrivit intressant kontrakt, jobbat, mm. mm.

 


 


 


   

Nu ligger jag här i vårat uterum... njuter av tystnaden men håller på att förgås av rastlöshet... Det finns saker att göra. Jag har jobb att göra, men jag ska inte. Jag ska inte jobba idag.

Hade tänkt att åka hem imorrn men skjuter upp det till på fredag, Vilket då betyder att jag kommer att köra #GRIT #plyo imorrn kväll 17.30 i City. Passet är fullt men kom ihåg att det finns några drop-in platser kvar för er som är där 30 min innan! Eller skriv här så kanske jag kan fixa en plarre!   


Jag har även en Cirkel klass 12.00 på samma anläggning. Så be there! kommer bli dunderkul!


Puss på Er!



Av Elina - 14 augusti 2013 19:32

Hej!


Hade Mamma-bebis-träning igår på morgonen.Gurgel gurgel:-)

Stannade sedan kvar och körde Pump med Kajsa & co.

   


En bättre lunch på Ute med Pia bestående av grillade Kycklingspett med rostade grönsaker,

För att sedan dra till Odenplan och köra Sandra Cirkel.

Va lite trött sen så försökte göra en plojvideo. Sandra skriker alltså inte riktigt lika mkt i vanliga fall men vi liksom överdrev lite... Vet inte om det kommer fram hur kul vi hade, men oavsett så satans hjälper gormandet!

Hör ni när hon skriker ARMAAAR - tro tusan att min kraft och pendling med armarna blir bra mkt bättre! se själva

 

Jobbigt var det iaf!

Detta var alltså en station på cirkeln men vi körde lite till efter passet va klart.. haha.. well... enjoy...:


 


Hade tänkt att börja lägga upp lite videos på när och hur jag tränar.. Här men också snabbast på Instagram - @ Eliness

Har ni några frågor eller speciella önskemål? -Let me know!

 

Imorgon bär det av neråt landet till Borås & Göteborg.

-Borås på torsdag.

-Göteborg på Fredag.

-Oslo på Lördag

-Göteborg på söndag och sedan lite mer Borre.

Ska försöka paddla lite kajak, träffa vänner, & familj & ha det fantastiskt.


btw... Sthlm... Vackert! Det här är från igår när jag och Sandra gick hem till Gamla Stan. #nofilter

 

     

Ciao!


#roadtrip #workout #träning #spurter #intervaller #cirkel #livet #livsstil #stockholm #Nordicwellness #Eliness #träning #fitspo #träningsvideo #video #ploj #roligt #enjoylife #göteborg #oslo #tips

Av Elina - 12 augusti 2013 23:02

Hej!

Hoppade in och körde ett utomhus-pass idag i Sjöstan. Sjukt roligt!

Jag tog med dom till Hammarbybacken som i våras där vi körde intervaller, combat-knän och back-kicks, utfallssteg, axelpress med gummiband och mountainclimbers.

Vi avslutade allt med lite starter i ett brant parti av backen för att krama ur det sista.

Gud vad jag har saknat Er! Ni kämpade på fantastiskt bra! Grymmon är vad ni är!

   

en bättre jobbview kan man ju få leta efter..!  10 poäng!


För övrigt så kommer jag inte vara tillbaka med mina egna klasser före den 1a september. Jag kommer ju ut och åka lite till först innan hösten i Sthlm kan börja. Men håll utkik! jag skriver här om jag hoppar in på något mer! :-)


Sov hos Sandra inatt då vi var på Caféet på Hockeyfesten. (två hockey-kalas på en vecka?! vad är detta??)

Några spelare från Blackhawks var här med Lord Stanley. ...Alltså bucklan that is. Blackhawks har ju vunnit Stanley Cup om någon kanske har missat det..   

   

I vilket fall som helst så va det himla kul, så dagen idag började med frulle på Sandras takterrass. 10 poäng!

   

Va hos favvofrissan på Björn Axen idag med och fick bort alla slitna toppar. Behövdes efter allt saltvatten och sol!

10 poäng där med faktiskt.


Ciao!



#caféet #blackhawks #hockey #lordstanley #stanleycup #fitness #intervaller #nordicwellness #hammarbybacken #fitspo #träning #jobb #livsstil #fest #stockholm #sommar #nhl #sverige #björnaxen #frisör

Av Elina - 11 augusti 2013 19:44

hej!


2a dagen hemma nu. Känns bra. Jag skulle egentligen redan varit på väg ner mot väst men avvaktar lite.

Jag måste inte vara nere än så det känns bra.


Haft ännu en skön dag. Blev inte alls som planerat men skön som tusan.

Visst att jag har tränat i sommar och haft endel pass men inte alls den vanliga intensitet & kvalitén/mängden som jag är van vid. Så längtar verkligen till att komma tillbaka till träningen, sluta svulla varenda dag och bara leva som jag lär. Tiden rann iväg, så gymmet uteblev idag tyvärr, men vi gick minst 1.5 mil så lite har jag ju rört på mig ändå. Det var en lång skön eftermiddag med promenad runt Djurgården som fick hägra. Vi började efter att regnet hade slutat, molnen skingrat sig & solen tittat fram, och kom hem lagom till att molnen kom tillbaka. tilsammans med regnet.

Djurgården - En vacker plats! Kvalitétstid med fina vänner.


Ska iväg på Stanley Cup-kalas ikväll på caféet. Så borde nog hoppa in i dushen, men det är så skönt att bara sitta här. I sin egen lägenhet och säng & bara andas ha det bra.


Lite mer bilder från Gotland har jag med. ... Jag saknar Visby!   Pratade med en vän som är uppväxt där idag och hon sa en sak som stämmer så väl in på min bild av Gotland... Livet är så lätt där! Det är liksom så lätt. Allt e så okomplicerat, fridfullt och lätt på något sätt... självklart verkligen inte alltid men det verkar vara så ofta.


Aldrig gjort men vad e bildernaaaaa? Joo.. Det häär! :

Asics-skor från deras provkollektion är mitt senaste skoinköp!

En chévré-kyckling-galette på Creperiet 

Foppa som köper sin teammates tröjja för några laxisar.

Ny bralls - sista arbetspasset - Verandan - Allstar-match-ferra

Sista kalkstensbrottsbadet för i sommar med Thunder

 


 


Fiiiint!! <3


 

efter lite klättring blire fiiiinare! <3

   


Sista dagen på Gotland för i sommar...

   

Djurgården

 



åååh fan?!

 


Ciao


#sommar #visby #gotland #bartender #instruktör #vackert #utsikt #hockey #jobb #semester #bad #bilder #gatsmart #åhfan #träning #livsstil #stockholm #sverige #djurgården

Av Elina - 9 augusti 2013 23:16

God kväll!

det är mörkt ute. Sådär mörkt som man inte vill ha. Jag vill ha ljust. Varmt och ljust. inte mörkt och kvavt..

Det är med blandade känslor.. En massa känslor. Kan inte bestämma mig. bittersweet? aa, yes indeed. Men mest första delen av det där ordet...

Jobbade på All-star -banketten på Verandan igår. Sista passet på ön för i sommar. Och jag måste ge alla underbara hockeystjärnor en eloge.

Jag stöter ganska ofta på olika sorters idrottare. Många framgångsrika, men få uppför sig så proffessionellt som killarna i Foppas All-star- lag. Aa, de har koll på läget. Alla är artiga, de hälsar när de går förbi baren, trevliga, sköna, de verkar ha fått den där media- samt vett- & etikett- träningen som vissa andra har glömt bort.

Det var alltså ett rent nöje att jobba inatt, och med Elin & André. Himla bra.

Ännu bättre blir det ju av att pengarna går till barnidrott & handikappade kids. Visby Roma. De vill. 

Till-och med Foppa köpte en tröja av sin lagis   .



Sitter på pendeln från Nynäshamn.

Känns skumt att sommaren på ön är över. Som sagt.. mest första delen av ordet. ...-bittert.., nae, inte riktigt. Men tråkigt. Ledsamt. Det har gått alldeles för fort.

Den sista veckan har varit underbar med många utflykter och riktigt bra häng med underbara människor.

Vi har avverkat Ljungarn, Kattmarsvik *som har den bästa fisksoppan i världen! typ..;-) *, Bungenäs, ett ex antal Kalkstensbrott, fikor, havsbad, glass, mm. mm.

Avslutningsvis hittade vi en dunder-utkiksplats idag! Stod på muren och kikade och såg en bättre plats som man kunde klättra upp till med några fjärilar i magen. Så det gjorde vi. Satt där uppe och bara hade det skönt! Som sagt.. de sista dagarna ... 10 poäng  


                         

Balansen på hala stenar e på topp! ;-P

             


Fick sällis på det årliga Rauk-ståendet av självaste gymnasten himself! *happyfaces*  




Last year va på Fårö, This year - Ljungarn




Ciao!

Av Elina - 5 augusti 2013 09:41


Hej hej!


Micke e poppis han:)

Sista kvällen på #Gutekällaren i lördags och satan va glatt det blev!

folket ville inte direkt gå hem från W8an så dom sjöng hans sång.. eller a... ramsa..

haha kärlek!  

Vilken #sässong det har varit! Så mycket glada miner! Så mycket #kärlek! satan va skoj:)



vi hade jättekul  


...

igår då?? grillad lax, vattenmelon & rosé, mysfaktor 10 poäng! miiiinst.

Satt och kikade på #Disney på taket med massa värmeljus hela natten lång med mjukisar och raggsockar.

Iofs så va dom blöta då jag lite ofrivilligt hade dansat runt i en vattenpöl men det va mysigt ändå


 


pre-blöta raggisar stoltseras

 

 

Ciao från ön!
    

#video #nattklubb #visby #mysfaktor #takterrass #vänner #sommar #nike #rosé #lastnight #bartender

Skapa flashcards