Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

Sova?

Av Elina - 28 juni 2012 04:58

Ja varför sova klockan halv fem på morgonen? gick ju ändå å la mig vid ett... BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Jag har speciellt under de åren jag bodde i New York inte kunnat sova.. Å då snackar vi inte lite svårt att somna / ligga i sängen i en timma innan man somnar ...

Nej, här snackar vi ren och skär insomnia. Dygn hlt utan sömn och långa perioder med endast en eller ett fåtal timmar blundande per natt.

Jag provade allt. ALLT! räkna får, träna extremt innan, träna inte alls innan, avslppningsband, klassisk musik, hiphop, stå på huvudet, stå inte på huvudet, nattpromenader, nattsamtal, seriemaraton, filmtittande, koreografigörande, livsplanera, inte livsplanera, landsharks, hålla andan, andas, shoppa, dricka, dricka mycket, dricka inte alls, äta vattenmelon, äta blåbär, ta kort, spela kort, göra kort, titta på kort, radera fula kort ...


ja, det mesta - men Nej Nej... vad kom slutligen att bli min bästa lösning? jo-- min magiska pillerburk !


Farbror amerikanska doktorn gav mig många sådana ser ni! en för nån infektion jag hade, en för huvudvärken i infektionen. en för biverkningarna av den första medicinen, en för snabb lindrande innan den andra medicinen kickade igång, en för feber, en för biverkningarna till den andra medicinen, en för biverkningarna mot biverkningsmedicinen, en för förebyggande mot ny infektion SAMT en för mina sömnproblem... Denna magiska lilla oreanga burk med runt fint litet lock, vit etikett med kantiga blå kanter gav mig sömnen tillbaka. Å vad jag älskade dig min lilla fina burk!

Ett piller av denna kaliber och pang! Sov som en nymatad lämmelunge på en kvart. Jajjamen. Detta funkade lita bra som att trycka två flarror rom och man spydde inte ens! mmm-mums - min lilla oreanga, halvtransparenta cylinderformade, vit lockiga, vit etikettiga med blå kanter burk. Ett sådant piller skulle jag vilja ha nu! för det här känns väl lite tidigt att gå upp..(!)

rosa kan man sova i

 

heey, jag badade igår kväll med.. UTE (!) Kallt som fan men skönt ändå. Termometern i bilen visade på 11 grader "varmt" i luften och sjön va väl inte varmast i Sverige men we did it! Simmade runt som små guppys som tryckt några trippla espressos. I mitt lilla huvud pågick hela tiden en kamp om att det kanske ändå finns hajar i sötvatten eller någon kanske ändå har släppt ut en alligator här nånstans sådär bara på prov liksom (dom har ju trots allt gjort det i NYCs tunnelbanesystem) och kan det hända där kan det hända på Almenäs! men nej, vi klarade oss! tre gånger tillochmed. Några som också klarade sig var uppenbarligen den miljon knott som vill bosätta sig och festmåltida på våra kroppar efteråt. BLÄÄÄÄÄÄ för knott. ...

-Viktigt- Varje gång jag klagar på knott så berättar min bror minsann för mig att man inte ska klaga på myggor och knott förrns man har fiskat i Glommersk under sommartid.

Så jag får väl inte klaga då... men att ligga i badkaret och spola hett vatten över mig i en halvtimma när jag kom hem - DET tänker jag då inte klaga på! :)


Idag blir det tokkul träning i Stadsparken, och på lördag flyttar jag till Gotland!


puss hej!

 
 
Ingen bild

Myran

28 juni 2012 05:51

Sova sova sova! Jag fattar inte hur du klarar av att vara så go o glad när du har sömnproblem. En annan blir superbitch nummer 1! Love u min mys!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 5 oktober 2013 09:35

Hej! Det blev ett extra inhopp i Rummet inatt. Sjukt roligt att träffa alla oldies igen!:-) MRL & GRIT Plyo väntar dock nu så hoppas jag hinner klunka en kaffe innan.. Haha Ses vi??:-D ...

Av Elina - 2 oktober 2013 00:13

Olika jobb har olika outfits...   Jag har olika för olika jobb... men -   Dagens är en Workoutfit... hihihihi   Workout - outfit - Work-out-fit !           Tack mina fina deltagare för idag! U rock! Ser fram emot en höst full m...

Av Elina - 1 oktober 2013 11:43


Hej! Dagens tips! Vet inte om det bara gäller i Sthlm eller om det även fungerar i andra städer men check it out!   Registrera ditt SL-kort! Om jag hade gjort det så hade jag bara kunnat spärra det när dumtjyven tog det och sedan fått ett nytt....

Av Elina - 1 oktober 2013 01:40


Hej! Ska precis sova.. Hemkommen från tre back2back klasser (Bodycombat, sh'bam & core) på Odenplan tackade jag för mig, drog till en kompis, kikade på en ganska ny film med Brad Pitt i äkta Tarrantinoanda men tyvärr på ett sämre sätt.. Många grymma...

Av Elina - 29 september 2013 20:16

Hej!   Jag har en mobil igen! Har hittat min gamla spruckna 3gs men med ett nytt SIM-kort som jag fick tag på av mkt om och men så funkar den alldeles utmärkt förutom att den är störande seg.   Jag har dock inga nummer kvar så om du vill at...

Ovido - Quiz & Flashcards