Alla inlägg under augusti 2013

Av Elina - 4 augusti 2013 18:07

ett tips kommer lastat -

Ta bilen och åk upp mot norra gotland & Bungenäs.

Här finns det ett otroligt mysigt hotell/pensionat man kan bo på, smakfull inredd restaurang/matsal att dinera i, eller utanför, utställning att kika på, sängar att sola i, hav att bada i, lugn och mysa i.

Det är fantastiskt rofyllt utan några som helst billjud, då du får ta en lånecykel den sista lilla biten för att komma fram.

Jag har otroligt svårt att finna lugn och ro i mig själv, men igår, igår lyckades jag. Bungenäs inger ett sådant fridfullt lugn som gör att du kommer ner i varv och bara kan mysa och ha det bra.

Det finns en hängmatta man kan vila i, en gunga man kan gunga på och mycket intressant historia att lystna till.


Självklart svårt att ligga still så vi körde lite yoga vid vattnet men allt vara bara fantastiskt lugnt och skönt.

Ska försöka åka upp i veckan och sova över ett dygn och komma ner i varv ordentligt.

 

Älskar naturen och landet!


 


             


åå.. varse!


 

 

Älskar mina nya Raybans! Helt underbart ljus i dom!

 

  



Gjorde ett pitstop på vägen hem och badade lite mer vid Tjautet, ett litet kalkstensbrott precis utanför Visby.

Sköna sommar!

 


...Igår va det sista kvällen på Gute....   mer om det senare!



Ciao!


#Bungenäs #sommar #visby #gotland #tips #resetips #dinering #sol #bad #kalkstensbrott #everydaylife #bilder #vänner #yoga #pilates #havet #fridfullt #roligt #skurt #bikini är #odykvänligt


Av Elina - 1 augusti 2013 22:48

Tja tjaaa bloggeeen!


Skulle inte varit här nu. Skulle inte skrivit det här.

Jag skulle ha varit på middag och ställt till med kalas. men så gick tiden. Jag kom hem efter träningen,

- Det blev ett GRIT-pass med Nicke - 


Jag åt lite, fixade lite.. å sen nu sitter jag här. Med nymålade tår & fingrar, färgade bryn, minitomater & chokladkeso bredvid mig, Beyoncé på spotify.

Jag blir nog kvar här. Är lite snuvig. är lite seg. vill kalasa, men egentligen inte. Fast egentligen så vill jag det. ...eller kanske inte..? eller ja?


Dagen började med en morgonprommis. Fiiiina Visby! ..är det fredag?... tappat räkningen på dagarna.. can U blame me med det här landskapet?

 

Vågorna slog vita pga av det ganska kraftiga blåsten men det gör inget. Regnet som har varit de sista dagarna har försvunnit och sommaren är tillbaka.   



Är inte det här nästan världens störigaste grej?? hela torkställt välte. Jag ställde upp det. kom på armlängs avstånd - torkstället välte igen. haha.. kan inget annat än att skratta... I-lands-prolle.

 


Några sköna timmar med fina vänner på Kallis hanns med.    10 poäng!

   


Sa jag att vi badade i kalkstensbrott igår? Vi drog till Kyllaj där vattnet är genomskinligt blått och jättefint! Hoppade lite från klippor likt värsta daredevilsen och hade det dunder. Det va miiiinst 15 m högt! **host..host..läs 4...**

Regnet öste ner med droppar större än tennisbollar men vi badade på. himla nice!

...uhm... kallt efteråt...? Ja. Jag var väl varm vid typ... åtta-ish på kvällen sen... haha. but it was worth it!


     


Har inte hunnit sola mkt i sommar alls.. Men jag har ju jobbat mkt utomhus.. med glajjor... can U tell??  

 



...Jag tänker mkt nu.. sån period.. endel saker är inte riktigt som jag vill... jag är kluven... ska jag prata? berätta? eller glömma? är det någon idé? eller är det bara nödvändigt för min egen sinnesfrid? .. hm... well.. someone, plz give me a sign! känner inte riktigt igen mitt egna beteende..


Btw, jag kör en gratisklass på söndag! Alla som vill får joina! Helt gratis!

Det kommer att bli hårt, men himlans skoj! Kommentera eller maila för mer info!:-)


Ciao!


#sommar #gotland #livet #träning #fitness #livsstil #afterbeach #vackert #kallis #visby #bartender #tankar

Ovido - Quiz & Flashcards