Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Elina - 13 juli 2012 18:05

Robban Broberg och låten Båtlåt är ju heeeelt underbar! älskart!:)


Fick tyvärr ingen bra bild på båten på grund och orkade inte gå 200 m ner till havet så det får bli en från mitt fönster istället... Det ser tokskoj ut med massa småttisbåtar som cirkulerar runt storbåten i konstiga mönster... hoppas verkligen att dom njuter av vädret och sjunger båtlåten för fulla muggar där dom åker fram och tillbaka hela tiden.

 


Ja ni ser väl lite iaf där den ligger... det är ju inte den minsta båten direkt..tuff tuff tuff..


Chaithé på Amalia me Nicke och Viktoria, sen P-mat som var raggmunk. Tooookigt va gott det är med Raggmunk! såå underskattat ju. mums mums mums

Vi satt å kikade in två något äldre snubbar som satt å drack rosé å champange på Vinäger och försökte komma underfund med vilka dom var.... men inte då! Satan i gatan att vi kände igen dom och att vi hade sett dom förut någonstans men det stod helt still... sjukt irri! Den ena såg ut att vara någon utländsk form av Carl Lagerfeldt typish..


Imorgon har jag Dance/core klockan 9.40 på Visby Dans & Tränings-center! kul kul:)


Det betyder dock att jag inte kommer att hinna sova så mkt inatt så jag tänkte ta en PN nu. börjar åtta så en timma hinner jag:) ni-ice!   

Folk börjar välla in i Visby nu. Roade oss på Amalia med att kika in alla förbipasserande, gissa stad och att kika på tjejer som inte kunde gå i sina klackar *Tips* - Ta inte på er skor som ni inte kan gå i chicas!!!! ...


nu - Naptime!! :)

 

långklänning är bra att ha när det blåser ute!  


puss hej

Av Elina - 13 juli 2012 14:55

Gotland är ju lite speciellt i den bemärkelsen att om det är regnigt - Så är det regnigt.

om det är blå himmel - Så ÄR det blå himmel!

Om det blåser - Så Blåser det!


Och idag blåser det. Solen är som vanligt framme, men mer moln idag samt en jäääääkla vind!


Eftersom min dator har kraschat så lånar jag Amandas nu och var även nere på Kallis förut och hämtade kläder. Höll på å blååååsa bort som ett annat asplöv på vägen hem juh!

Anyhow.. Lite skönt är det allt men skulle varit mer nice med en stekdag vid stranden innan nästa vecka tar fart!

 

Heeey, btw, det ligger en stor jäkla färja här utanför ön som ser ut som att den har gått på grund.... den har varit still där nu i några timmar och verkar ligga rätt bra där mitt ute i havet. ser lite kul ut faktiskt, och allt verkar vara ok så man får fnissa...  kanske är blåsten som har gjort det...(?)


Igår jobbade jag i EnkanGutekällaren, Idag blir det Burmeister igen. Kul å göra lite inhopp på Gute. Alla som jobbar i den här concernen är ju helt underbara:)


Ne, ska springa upp på tredje våning och se om jag kan få ett kort på färjan så får ni se  


puss hej!

Ovido - Quiz & Flashcards