Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Elina - 7 mars 2013 13:13


HEJ!


Sitter här och kommer på mig själv med att toklängta tills ikväll!

En tjejdejt med Pia på Supper ska det bli och jag har längtat ända sen igår då vi bestämde det.

Pia är en nära vän & en helt underbar person ( som jag har nämnt förut). Jag blir alltid på bra humör när jag är med henne. Har ni några sådana i era liv?

Ni vet, oavsett diskussion, samtalsämne, väder, vind mm. så blir det liksom alltid bra.


 

     




Mitt tips för dagen - Omge er med människor och djur som ger Er positiv energi, tankeverksamhet och livslust!

 


Självklart, precis som i alla lägen handlar det om en tvåvägskommunikation. Det funkar inte bara att ge, ge och ge, eller ta, ta och ta. Nej, se till att var med de som ni får utbyte av att vara med. Själsligt, fysiskt, psykiskt. På alla plan!

Viktigt är dock att komma ihåg att det är VI själva som skapar våra egna minnen. Vill vi ha Positiva glada minnen så måste vi ibland anstränga oss lite för att få det att bli så. Saker och ting händer inte bara alltid. Nej, lyft några fingrar också. För att komma dit Vi vill!


Det är något som jag, personligen iaf ser som ganska åldersrelaterat.... Ju äldre jag blir desto mer värdesätter jag min egen tid och min egna utveckling ur den synpunkt att utbyta energi, samtal, tankeverksamhet och livsglädje med människor.

Jag är en person som helst av allt vill göra ALLA glada och ALLA till lags! Hela tiden! 24/7 gärna!

Och jag bänder mer än gärna ut och in på mig själv i denna strävan.

Jag har dock fått lära mig den ganska hårda vägen att det inte alltid är bra.

Nej, ganska sällan faktiskt.

En rad händelser har lett till att jag tänker mer än någonsin på just det och försöker verkligen att ta mig själv framåt i min egna personliga utveckling. Det är verkligen inte alltid lätt, & jag har nog en lång väg kvar men I'm getting there.

Personlig utveckling är ju en livslång uppgift och jag tänker aldrig sluta.


Nu: Fortsätt läs eller skippa och gå ut i sooooolen!!!     


Min dag...:

Underbara Seniorer imorse, nu - lunch och kaffe, 17.00 - Zumba på Karla, 18.30 K&K på BA. **YAY!**

Ikväll - Supper. **YAY! igen  **

 

Puss Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards