Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Elina - 1 juni 2013 17:13

Hej!
Stockholm marathon.. Vad är Stockholm maraton?
Jo, utöver en löpfest & ett mål för många duktiga människor så är det följande..:
Turister, turister & turister. Ointelligens & allmänn dumhet. Kan också uttryckas med virrighet, men nu ska jag vara negativ så vi säger ren och skär klumpighet för sakens skull.
Prova cykla i Sthlm under Sthlm maraton.. Eller nej. Gör inte det. Tänk inte ens tanken.
Eller jo. Om du har hockeyutrustning och en siren på dig så kanske. Blinkande julgransbelysning är ett plus.
Kanske kanske då. Men helst inte. Håll dig inne. Eller ställ dig någonstans och titta på. Still.
Såklart det är kul med en löpfest såklart jag hurrar för ett idrottsevenemang! SÅKLART! <3

Jag hurrar dock mindre för alla människor, turister eller inte, som stapplar RAKT UT i vägen på cykelvägarna utan att titta sig om först, jag hurrar inte heller särskilt högt för sju pers som går i rad och tar upp mer plats än bredden på en motorväg och vägrar flytta på sig när jag snällt, ja, snällt, ber att få komma förbi.

Vadan denna ointelligens helt plötsligt?
Jag känner igen den lite från när det va massa events och kalas på Manhattans gator, men inte ens då kommer jag ihåg att folk va så ointelligenta & farligt klumpiga..
Det är inte kul att krocka med en cykel. Jag låter helst bli det.. Så titta dig om innan du stapplar ut!
Gaaah.. Tröttmössan är på med så tankarna jag har nu är inte så lindriga.. Haha.. Men jag låter det va så.. Avreagerasig inombords lite kan nog va bra ibland ;-P
Å hörrni, när vi ändå är igång så kan vi ju ge en känga till alla muppar som håller på å sticka ut ögonen ur folk när det regnar och paraflaxen är framme.. Vänner! Kom igen! Inte snällt. Inte snällt alls!

Alla kvartal e nu iaf gjorda. Skönt! Å dom e bra! Plyon nu sist va grymt rolig! Å grymt jobbig..

Sorry att jag inte har några pics på fina löpfesten, men jag hade fullt sjå med att ta mig från Sjöstan till Karlaplan in one piece.
Hoppas iaf att det gick/går superbra för alla som va me!! Starka e ni!

Skriver mer ikväll:-)

Puss hej!

Ovido - Quiz & Flashcards