Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Elina - 3 juni 2013 23:21

God kväll!


Jag får endel frågor om hur man lär sig att stå på händer, göra allmänt "konstiga" positioner och bli vig etc.

Jag har ju mina stretchtips då och då men tänkte nu gå in lite mer på olika handståenden   

Så Nu - Första tipset...

  • Träna upp balansen
  • Vanan & styrkan i handlederna
  • Samt övrig styrka
  • Kroppskontroll (muy importante)

Hur gör man det här då?

Jo lätt som en plätt. Så fort du får chansen... lägg in små balansknep i vardagen. Dom behöver inte synas och du behöver inte gå runt som en pajas å en fot, en hand och med slutna ögon. *Även fast det nog skulle vara himlans skoj både för dig och din omgivining* Men, nej, det kan va så lätt som att när du borstar tänderna så stå på ett ben och blunda. När det är lätt, prova stå på tå, sen på ett ben på tå etc.

Alltså Träna upp balanssinnet!

 

Mer då? jo.. en ren konkret position ni kan träna på är spindeln. eller krabban.. eller ... amöban(!).. ja, jag vet inte. Kärt barn har många namn men den här positionen ger dig träning för balanssinnet, handlederna axel & core-styrka. ***Tävla med en kompis vem som kan stå längst! ;-)***


Börja sätt dig som jag sitter här.

Lägg armbågarna på insidan av knäna/låren.

Sprid ut fingrarna (mer än vad jag gör)

 

 

Placera händerna rakt nedaför dig så du får en rak linje från handled upp till axel.

 

 

Luta dig sedan framåt, spänn coren & låren, försök hitta balansen och lyft en fot från mattan.

((Tips är att våga komma fram och ner med huvudet ganska långt ner mot mattan))

 

 

Lyft båda fötterna och försök att hålla balansen

 

 

 

Pointa fötterna och försök kontrollerat flytta kroppen fram och ner och sedan lite bak och upp. Försök få upp rumpan mot taket!

Upprepa tills du blir trött eller tappar balansen och gör sedan om allt några gånger.

 


               


Ja, det finns amssor man kan göra så stay tuned gör och tipsen varje dag så lovar jag att det blir skillnad!

Lets do this together!   


Instagram @ Eliness 


Puss Hej!


Av Elina - 3 juni 2013 14:26

Måndag:
 
Outdoor Challenge - 18.00 - Sjöstan
 
Tisdag:
 
Sh'bam - 18.30 - Sjöstan
MRL - 19.30 - Sjöstan
 
Onsdag:
 
Yoga - 18.30 - Tegnér
 
That's it! 
Sen på Torsdag morgon bär det av till Danmark å jobb där.
 
Hoppas att vi ses innan det dock! ;-)
 
Puss Hej!

 

Av Elina - 3 juni 2013 11:36

Hej!

Idag är det dags igen!


Måndags challenge! Klockan 18.00 möts vi i repan på Nordic Wellness Sjöstan. Sen bär det av ut i sommarvärmen och en timmas skön, kul, tuff challenge. Alla efter egna förutsättningar ofcourse!

Avslöjar inte allt men vi kommer att bege oss mot mitt älskade lilla mini-berg:-) Hammarbybacken.


Jonia! det kommer att bli skoj & svettigt!


Alla kvartal är nu iaf gjorda.

Känns bra, och det känns ännu bättre att kunna säga att alla releaser också är killer-releaser! Dom e grymma!

Meeeen... ooooom jag måste välja en favvo av dessa nya så blir det Plyon! Plyo 5an e awesome!


   


Det är en kortvecka gällande klasser igen då jag ska till Danmark och jobba så stay tuned! Jag skriver schemat snart:-)


Puss Hej!




Ovido - Quiz & Flashcards