Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

Det bubblar inom mig!

Av Elina - 20 mars 2013 00:55

Hej!


Jag låg här, hade precis stängt av datorn, skulle sova. Har ju ändå morgonpass imorrn...

Men så slog det mig... En massaSamtidigt.

Jag har länge känt att jag måste agera, göra endel saker, förändringar... Och de finns kvar, svåra att få loss... Svåra att göra något åt.. Men jag blev helt plötsligt klarvaken, idéer bubblarDet bubblar inom mig! Bubbel bubbel ..


Då dessa stunder inte kommer så ofta och inte har kommit så ofta på ett långt tag, alltså då jag känner att jag har ork, lust och förmåga att göra något åt alla idéer som ploppar upp så satte jag genast på datorn igen. Det här måste ju dokumenteras!


Jag har många idéer. Och Jag tror att många är braGenomförbara. Positiva. framgångs-framkallande(!)

Endel bör jag väl skippa men det återstår att se vilka det blir. . .


Men jag ligger här och en väg, Min väg, det närmsta halvåret börjar klarna lite. En del av den i alla fall. En stor del är fortfarande skuggad. Men jag hoppas att jag ska kunna komma ett, två, tre, tio steg närmare målet.

Viktig sanning är även att kunna njuta av vägen dit. Och för att kunna göra det så vet jag i alla fall några av vilka vägar jag bör skipparenovera eller stänga av  





  

   

 

 

Vet du din väg?

 

 

 

 

 

 

 

Bör jag planera ... 5 år? 1 år? 1 dag? 2 månader? till nästa sässong?

Bör jag försöka se bortom min egen väg? Bör jag fokusera på alla vägar jag har att gå eller är det endast en som med beslutsamhet bör ta mig framåt?


Jag låter i alla fall mina idéer bubbla   och jag ska försöka göra något åt dom. Så snart jag kan.


Låta grunden till en bra snöboll bildas & sätta den i rullning.


Till det hör även att låta *läs tvinga* mig själv att öppna upp mig. Att prata. Att skala av åtminstone ett lager. Till någon. Till en. Få bort & sudda ut bilden/tankarna av att vara tvungen att framstå som felfri. Att vara felfri. Flawless. Inte göra fel. Inte vara felAlltid omtyckt. Alltid omtänksam mot andra. Alltid göra allt för att få min omgiving att må en smula bättre.

Men jag älskar ju er...

Jag gillar det. Men det kommer en gräns... Kanske skulle behöva bryta ihop... Framför någon. Tillsammans med någon.

Inte bara inom slutna väggar. Inte alltid hålla ihop. Sammanbiten. Otillgänglig att komma riktigt nära. Låta någon hjälpa mig att komma upp, växa och bli starkare.

...En bit av mig... Svårt att dela med sig av. Men en blogg, min blogg, är till för det.

This is my Confession

 

Suddade statistiken jag började att skriva. Det här var det som ersatte.


Osminkat. Oretucherat. Orört.

Öppet


  


Take it or leave it.




Puss Hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 5 oktober 2013 09:35

Hej! Det blev ett extra inhopp i Rummet inatt. Sjukt roligt att träffa alla oldies igen!:-) MRL & GRIT Plyo väntar dock nu så hoppas jag hinner klunka en kaffe innan.. Haha Ses vi??:-D ...

Av Elina - 2 oktober 2013 00:13

Olika jobb har olika outfits...   Jag har olika för olika jobb... men -   Dagens är en Workoutfit... hihihihi   Workout - outfit - Work-out-fit !           Tack mina fina deltagare för idag! U rock! Ser fram emot en höst full m...

Av Elina - 1 oktober 2013 11:43


Hej! Dagens tips! Vet inte om det bara gäller i Sthlm eller om det även fungerar i andra städer men check it out!   Registrera ditt SL-kort! Om jag hade gjort det så hade jag bara kunnat spärra det när dumtjyven tog det och sedan fått ett nytt....

Av Elina - 1 oktober 2013 01:40


Hej! Ska precis sova.. Hemkommen från tre back2back klasser (Bodycombat, sh'bam & core) på Odenplan tackade jag för mig, drog till en kompis, kikade på en ganska ny film med Brad Pitt i äkta Tarrantinoanda men tyvärr på ett sämre sätt.. Många grymma...

Av Elina - 29 september 2013 20:16

Hej!   Jag har en mobil igen! Har hittat min gamla spruckna 3gs men med ett nytt SIM-kort som jag fick tag på av mkt om och men så funkar den alldeles utmärkt förutom att den är störande seg.   Jag har dock inga nummer kvar så om du vill at...

Ovido - Quiz & Flashcards