Alla inlägg den 24 maj 2013

Av Elina - 24 maj 2013 10:45

Hej!

Har precis tittat på reprisen av Debatt... Självklart handlar det om Husby och oroligheterna utanför Sthlm...

Jag tänker inte ge mig in i nån lång utläggning om mina tankar här och nu. Nej, jag väntar lite. Men kort och gott -


Vem FAN tror att det är ok att bränna bilar, skolor, dagis, skrämma äldreboenden, fajtas på gatorna, och medvetet rikta in sig på att försöka skada de enheter som är där för att rädda och ta hand om sårade människor och fastigheter???!!!


Ni som gör det tror väl tydligen att det är helt ok att förstöra andra människors liv för att få sin egen vilja igenom, men vänligen kom tillbaka till verkligheten och vårt underbara land.

Låt inte Sverige bli en krigszon som många andra länder redan är. Vi är smartare än så. Oavsett missnöje och misär, ja, jag vet och förstår att det är frustrerande att leva ibland, men det är INTE  ok att förstöra, skrämma, vandalisera och skada så som ni gör.

Tyvärr. Det. är. inte. så. det. går. till.

Jag blir arg. Jävligt arg.

Och faktiskt ännu argare när jag hör att så fort man är blåögd och öppnar munnen så blir man kallad rasist. Då kan jag fråga er - VEM är det som är rastist här egentligen? DU - DU som väljer att i alla lägen, oavsett ursprunglig anledning skylla på särbehandling, du som väljer att särbehandla, du som alltid tar till den meningen när det går emot. Jag är väl medveten om att det förekommer rasism i vårat samhälle och önskar och hoppas att det kunde försvinna. Jag är med och jobbar för att få bort den ideologin, Men...

Jag är blond och blåögd, har många gånger blivit utsatt för rasism. Ja vänner - det går åt alla håll! Men är det någon som bryr sig om det? NEJ. Det får man inte. För det finns inte. Hur tänker ni nu???

Jag har också blivit bestulen, felbehandlad, jag har kollapsat helt själv, och mitt på gatan, jag har blivit diskriminerad, jag har blivit hjälpt och även skadad av sjukhus, jag har råkat ut för dödsfall i min närhet, våldsbrott, jag har råkat ut för saker jag inte vill ta upp här, mm. mm. MEN jag har aldrig någonsin fått upp tanken i huvudet att försöka förstöra mina medmänniskors liv, kropp, och egendom. ALDRIG. NÅGONSIN.

 

Så oavsett dialekt, hudfärg, läggning, intressen, ursprung, ögonfärg - Spränger man bilar, och försöker med medveten målinriktad handling skada andra människor så ska du ställas inför rätta & sättas i fängelse.

Punkt.

Gratis skola, gratis läkarvård, bidrag ... allt det är bra va?.. Vore kanske en idé att försöka ta vara på det då istället för att försöra sina liv med att gå ut och förstöra andras...

Oavsett frustration - Sjunk snälla inte så lågt att det kommer till våldsscenarion. Sluta. Snälla. Använd er hjärnkapacitet. Ni är smartare än så. Ni är bättre än så. Våld löser ingenting.

 

...så mkt för ett kort och gott -inlägg...

 

Puss hej

 

Ovido - Quiz & Flashcards