Alla inlägg under juli 2012

Av Elina - 8 juli 2012 02:59

hej hej!


Precis kommit hem från jobbet. stängde snabbt idag! yaay:)


Hade Dance/core imorse på Visby Tränings och danscenter och det gick superbra  

Som instruktör så är det SÅ himla kul att komma till ett nytt ställe och mötas av en hel sal full med positiva och energiiska individer. Och till en sådan sal stegade jag in idag. Vi körde en halvtimmas intensiv men lätt koreograferad gymdance följt av en lika intensiv halvtimme core. Sista låten satte jag på korren igen och dom körde som att det inte fanns någon morgondag!

Många sannade kvar å snackade efteråt, många vänliga ord(!) så det blev en riktig ego-boost! love it:-)  

Nästa pass blir nog kanske redan på måndag!:)

Dagen fortsatte med utflykt till Fårö med Nathalie, Matilda och Lizette. Så kul å hänga lite med dom igen juh!

 


vi letade raukar 


Strosade omkring å myste. och självklart... rauk-stod lite..:)

 


jupp...

p-mat, chillande före en tidig start på jobbet för att se vad stormen i natt orsakade för skador på min bar.... dom var mildra så vi kunde köra på:)


Under kvällen kom Marmeladorkestern förbi å tog en drink. om ni inte har sett dom i Åre eller här så rekommenderar jag Er att ta chansen när ni får den! Grymma e dom! :)


   


flyttar imorgon... så ska sova nu... ondare i halsen nu igen såå blääää.

Har legat här å varit så godissugen så jag har tryckt i mig en Swebar wildberry under tiden jag har skrivit... bättre än godis men va faa_n! klockan 03.25 på morgonen?? inte nödvändigt! inte nödvändigt alls! blääää:/


körde naturligt till jobbet idag.. har fått lite färg i ansiktet så det fick väl gå bra då... va så trött så orkade inte sminka miiiiig.. Men läppglans blev det iaf! :) älskar den här peach honey från Shinseido

 

 

dom vet vad dom gör dom där..:)

God natt från Gotland!


puss hej! 


Av Elina - 6 juli 2012 19:17

Hej hopp! den där andra anställningen jag pratade om... jag kommer att fungera som gäst instruktör och danslärare på Visby tränings & danscenter under min vistelse här! ska bli fun fun!  

första passet är imorgon klockan 9.40 Dance/core!! weeei, kul det ska bli!

 

nu ska jag dra mig till jobbet. Burmeister!   Underbaraste Sofia kör entrén me så det blir braaaaaaaa häng! komsi komsi!:)


puss hej

Av Elina - 5 juli 2012 22:57

För Er som inte vet vem jag är så kommer väl lite mer om mig.

Om ni har följt den här uppstarten så vet ni att jag är på Gotland och bartendrar just nu. kanske också att jag har bott i Åre det senaste året å pluggat till mötes och event producent.. mer om det nästa gång.

I Åre kan man också hitta på en massa andra roliga saker, och jag som e multitaskare och älskar allt som har med att röra på sig att göra stormtrivdes!!! **förutom....   Dansen;-( **

 


Ja, men såhär såg många av våra otroligt fina dagar ut! svishandes nerför puderfyllda sluttningar, dalgångar och backar.

 

myyyyys!!!!!!! Sen puder å puder.... alltså.. inte flera meter tyvär, men hittade endel riktigt fina ställen faktiskt!  

 

Jaja, mer då om vad mer jag gör.

Jag jobbar mkt inom gymbranschen och runt om som instruktör, event arr. tekniktränare, koreograf, kostrådgivare och pt. Jag jobbar för Sportlife och mitt egna företag Elina D.E.T som kommer få sitt eget inlägg nån gång senare i veckan.

Detta kan ha något med min hals att göra då jag är oerhört duktig på att jobba för mkt och ta på mig för mkt saker som slutar med att jag får jobba dygnet runt. vilket jag tycker är skoj! absolut! men det blev tre pass om dagen många dagar under några veckors tid så det resulterar väl i lite halsont nu när jag kom iväg och slappnade av lite...

Anyhow... Nu e jag här, och ska snart sova! Jupp, blev ledig idag efter lite omgrupperingar vilket passar mig utmärkt så att jag kan bli frille tills imorrn! Beachvolley och rauk-tittning blir det före jobbet! yaaay:)

E-Type spelar på Gute ikväll och som vanligt är Bur the place to be om du vill ha en nice kväll, men jag tänker ligga här, försöka sova och bli braaaaaaa:) imorgon ska jag gå å skriva lite papper.. har ju faktiskt bara haft en aktiv anställning i nästan en vecka nu! men imorgon blire tvååååååå! *tihihihi*   

 

Jag drar ett pot purri av vääääldigt random bilder som jag hittade i min underbaraste Amandas dator från våren som gått... mest på mig tyvärr men vågar inte ta några av dom andra innan jag har frågat dom först...  

             

Johan - en av många anlednigar till varför just Bygget är ett sånt sjukt väl fungerande ställe!

Kasper, Pär, Pelle, Jordi, Dan, Nisse, Patric, Johan, Max m.fl bästa DP evva!!! I bet on it!  

 

puss hej!

Av Elina - 5 juli 2012 20:21

Idag är en trött dag. Imorgon ska det inte vara en trött dag. Nej för då ska vi kika på raukar, och/eller spela beachvolley!

Idag har vi ätit glass och godis. för det behövde vi. Det var gott.


Nu laddar vi inför ett barpass:

jag kallar det här fotografiet lugnet före stormen...


 


Med färjan till Gotland med egen hytt bör provas! tokigt skönt! hade tillochmed egen dusch!:)

 


Mitt jobb. Bästa!

Burmeister

 

 


puss hej!

Av Elina - 5 juli 2012 11:34

Skrev från min mobil inatt å såg att texten trycks ihop som en annan ordpress så det va ju inte jättelätt å läsa kanske.....

Så blev jag frisk då? NEJ!:/ blääääääääää

ont i halsen som tokigt när jag sväljer fortfarande så vet inte om jag ska försöka träna ändå eller om jag ska skippa det.... har ju inte tränat sen i lördags juh!!!:/ abstinens adolf liksom!:/


jaja, jag har iaf varit ute å gått lite grann. tokigt skönt faktiskt. älskar omgiviningen här!


 


sköööönt!


OM jag ska träna idag så blir det nog lite climberswalk, triceps-press, snabba knän från plankan och lite saxar i ett intervall-löp på 45 sek/station. det räcker att vila 1-1,5 minuter mellan varje varv och kör ca 6-10 varv. första endast för att få in alla rörelser. uppvärmning blir väl att springa en stund längs strandprommisen.

OM jag mår bättre dock vill säga... Grejjen är att jag mår rätt bra! det är bara det att det gör så sjuuuuukt ont i halsen när jag sväljer!:/


jo, GRATTIS till allla mina  underbara Amerikanska vänner också för igår!! 4th of July! weeei!

 

 

 

Puss hej!

Av Elina - 5 juli 2012 03:35

-Aa, tre gin tonic.-min gin är tyvärr slut...-aha, men det e du som jobbar här. Ge mig ett substitut(!)-ja, jag är hemsk ledsen men jag har tyvärr varken gin eller tonic just nu så det blir svårt..-fast det skiter jag i. Det är du som jobbar här, DU får fixa ett substitutÅ sen lite bla bla... Dryga jävel! Han fick iaf tre jäääävligt fancy lynchburgh och var iiiiinte sen med att ta åt sig äran när ena tjejen tyckte att "den här drinken va ju ett utmärkt val!"Men draaaa mig baklänges! Jag älskar att stå bakom baren och försöker alltid mitt yttersta för att tillgodose gästens önskemål och beställningar men det är sådana här dryyyyyga jävlar som får mig att tappa hopp om livet.Det enda man kan göra dock är ju att verkligen ge dom grymma beställningar och motbevisa deras fördommar om att en liten blond flicksnärta minsann inte kan något annat än att le.Därför följer här :Coachens Fem Fantastiskt Fabulösa Finurliga Fiffiga Förslag (tips) till er som gillar att gå ut och gör det ibland: • Utgå alltid från att bartendern faktiskt kan sin sak och står där för en anledning• Att vara trevlig räcker otroligt långt men Dricks räcker längre! Visa uppskattning vid god service• Bartenders utstår otroliga stressnivåer under längre perioder så det blir inte bättre för att du viftar med armarna likt en drunknade albatross för snabbare uppmärksamhet.• Bartenders är inga otrevliga och elaka människor utan svarare tvärtom. Vi står där för att vi gillar gästkontakt och att göra Er nöjda. -så låt oss!• bete er i baren (på vårat kontor) precis som ni vill att vi skulle bete oss på Ert kontor!Har tänkt å bli frisk tills imorrn me så jag ska träna lite på stranden... Träningsupplägget kommer imorrn!Hur tränar ni helst på sommaren??Nu -God natt kära vänner!<3Puss hej!

Av Elina - 4 juli 2012 15:30

Dagen började sent men dock så skönt!! har fortfarande ont i halsen så jag tillåter mig själv att ligga å dra till noooon varje dag tills jag blir frisk. Jobbar ju ändå natt varje natt så det e väl inte så sent som det låter för er med 8-5 jobb..:)  Jag och fina Anna tog iaf en promenad å kikade på ett gym efter uppstigning. det ligger väl drygt två kilometer bort utanför Söderport. Så det blev en liten power walk följt av en frulle bestående at kesella, några nötter, vindruvor och multivitamin på torget. Myyyyyysigt! inget solande på Kallis idag.. inbillar mig att det inte är bra att ligga och steka varje dag om man e sjuk så jag skippade det. blev lite stek på torget iofs. för det e ju Sooooommmmmmaaaaaaar hääääärrrrrr!!!!!! :-D


http://instagram.com/p/Mnn64HLQSr/


Se självaa! jag ska fixxa det här med bilderna idag för jag knäpper endel så snart blir det väl ett bildspel hoppas jag.


Ikväll blire nog ös! Jag å mina Säpo-vaker. dom e ju för goa! MIB !!! :) mer om det sen.

Hört att det är sol i stora delar av landet idag... Hoppas ni har lika underbart väder som jag! :)


puss heeej!

Av Elina - 3 juli 2012 10:45

Hej! Så i resten av Sverige när Nyheterna säger att det ska bli regn så blir det ju det. Ja, i alla fall mulet till tusen. Men på Gotland jobbar dom annorlunda! Det står att det ska bli regn idag men solen skiner som aldrig förr och himlen är blååååååå. I like it!!Burmeister igår - det va en relativt lugn första kväll. Politikerveckan är ju igång och det e mkt debatter idag som folk vill va pigga till vad jag förstår. Sen spelade Timbuktu på Gute. Trots detta så är den nyrenoverade sköna nattclubben burmeister, som ligger vägg i vägg me Supper, himla najs. Jag står i första utebaren när man kommer in genom entrén. Super skönt och bra häng både om du känner för att bara chilla vid ett bord ute jämte mig eller gå all in. Jag gillart! Så hoppas ni kommer förbi!Skriver från mobilen nu så får se om det går att ladda upp några pics.. Och nej det gjorde det inte.. Får bli ett euphoria av bilder när jag väl får igång min dator!Well well, senare dårå. Men jo, Om ni vill följa mig i bilder så leta upp mig på Instagram! Ni hittar mig under namnet lemmelito !;)Nu blir det powerwalk å sen sooooolning på Kallis eller vid Tofta... Skönt me riktig strand ju! Men gott å sola i en stor säng me..!:-)Puss hej

Ovido - Quiz & Flashcards