Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

Carbs, Bilder, Sol & GRIT

Av Elina - 1 maj 2013 19:06

Hej!

Ett inlägg om endel ämnen som jag har färska i huvudet just nu... kan bli rörigt.. men häng med om ni vill, annars klicka på krysset längst upp till vänster, (eller höger om ni har PC..*tror jag)


Carbs... trött på alla diskussioner om kolhydrater, viktnedgång, viktökning, fett, bla bla bla...

Grundregel om du ska gå ner i vikt ... gör av med mer än du tar in.lätt är det. Det betyder inte att du kan leva på en chipspåse om dagen.. Nej självklart inte. Behöver vi ens sänka oss till den nivån av intelligens?

 

Självklart för långvariga resultat... - Mata kroppen med det som kroppen behöver..Allt i måttliga mängder.

Hade en kort diskussion med en tjej idag som påstod att det inte alls fanns några forskningsresultat om att mättade fetter leder till hjärt-och-kärlsjukdommar and so on där jag är en av dem som påstår att mättade fetter inte alls är bra för din kropp. Hon påstod ju då det motsatta.. Jag drog inte diskussionen nåt särskilt vidare för hon var så otroligt säker på sin sak, vi hade ruksigt trevligt ändå och jag hade varken ork eller lust att sitta och debattera med någon som direkt hade bestämt sig. Jag hade heller inga namn på studier gjorda i ämnet i huvudet och jag gillar att ha studier och forskning i ryggen vilken då bidrog till att jag stoppade mig. Annars är diskussioner rätt kul  

Att äta bra är ingen svår science... Gör det inte svårare än det är...

Hon och alla ni/dom som vill käka grisfett hela dagarna kan ju göra det då.

Jag tänker äta det jag tycker är bra för min kropp. Plus lite glass:-) Smarrigt!


btw.. har förstått att det pågår nån debatt ang. biggest looser just nu.. Jag är inte insatt i den för fem öre så det här har inget att göra med det.


GRIT.. Sjöstans crowd levererade tungt idag på GRITen! sjukt skoj att vara tillbaka och ha ett nästa fullt pass på 1 Maj kl. 12.00

Ni som vill haka i veckan har ju ende chanser på er!

Imorrnlunch - lidingö, fre - Odenplan-lunch och Tegnér-em, lör - Sjöstan. Och det är ju GRIT-passen då. sen finns det Zumba på karla imorrn och sh'bam på fre på Tegnér, MRL på Sjöstan på lördag, och Yoga på samma ställe på söndag.

Hoppas vi ses!:-)


Solen skiner and I love it! satt på fiket Lasse i parken på eftermiddagen och drack en Espresso. Kvalitétseftermiddag minsann!


bilder då? jo.. dom kommer väl här:-)


Jag leker montör på taket av min eventbil! 1.1+1.2+1.3 = vepa!

   


Vad har ni i eran bil egentligen? Jag har playstation och WRC3

 


trött tjej i skön säng på Scandic Trollhättan

     


Pandora

   



Puss hej!





 
 
Ingen bild

Sara

1 maj 2013 23:06

Hej !
Hon har faktiskt rätt, finns inga studier som kan bekräfta den gamla myten om att mättat fett är farligt! Kolla gärna in kostdoktorn.se som slår hål på många myter, bland annat den om att det bara är att äta mindre och träna mer för att gå ner i vikt :)

Elina

2 maj 2013 10:33

Det var det jag hade i bakhuvudet när jag satt där vilket som sagt gjorde stt jag droppade ämnet. Jag syftar mer på att jag personligen känner själv vad min kropp mår bra av och jag tänker fortsätta med den kosten. Alla får olika respons på olika kost & leverne självklart.
...det där om att äta mindre bla bla, är inte det jag syftade på med "in och ut". Vet inte om du menade det men tänkte bara tillägga det.. Som sagt - intressant samtalsämne.. Tror jag får skriva ett till inlägg om kost snart! Respons blir det ju iaf!:-)
Ha en skön dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 5 oktober 2013 09:35

Hej! Det blev ett extra inhopp i Rummet inatt. Sjukt roligt att träffa alla oldies igen!:-) MRL & GRIT Plyo väntar dock nu så hoppas jag hinner klunka en kaffe innan.. Haha Ses vi??:-D ...

Av Elina - 2 oktober 2013 00:13

Olika jobb har olika outfits...   Jag har olika för olika jobb... men -   Dagens är en Workoutfit... hihihihi   Workout - outfit - Work-out-fit !           Tack mina fina deltagare för idag! U rock! Ser fram emot en höst full m...

Av Elina - 1 oktober 2013 11:43


Hej! Dagens tips! Vet inte om det bara gäller i Sthlm eller om det även fungerar i andra städer men check it out!   Registrera ditt SL-kort! Om jag hade gjort det så hade jag bara kunnat spärra det när dumtjyven tog det och sedan fått ett nytt....

Av Elina - 1 oktober 2013 01:40


Hej! Ska precis sova.. Hemkommen från tre back2back klasser (Bodycombat, sh'bam & core) på Odenplan tackade jag för mig, drog till en kompis, kikade på en ganska ny film med Brad Pitt i äkta Tarrantinoanda men tyvärr på ett sämre sätt.. Många grymma...

Av Elina - 29 september 2013 20:16

Hej!   Jag har en mobil igen! Har hittat min gamla spruckna 3gs men med ett nytt SIM-kort som jag fick tag på av mkt om och men så funkar den alldeles utmärkt förutom att den är störande seg.   Jag har dock inga nummer kvar så om du vill at...

Ovido - Quiz & Flashcards