Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

en pingvin med framtidsplaner

Av Elina - 4 maj 2013 21:45


Hej Lördag!


Ligger här i sängen med ett glas med Amaretto och pressad lime i handen... Så trött i kroppen att jag bara förflyttar mig mellan soffan, kylskåpet och sängen. Helst hade jag gjort allt från en rullande position men skulle nog inte komma igenom dörröppningarna.. Men jag ser mig själv just nu som en av pingvinerna som alltid rullar runt från filmen Madagaskar.. Ni vet.. dom där sluga finurliga små pingusarna. När dom smyger så rullar dom ist.. Där har ni mig at the moment!

Så här ligger jag rull-lös och planerar de kommande veckorna så att allt kommer gå ihop... Pussla pussla.

Kim sitter i köket och...- Just det, - Jobbar. haha... vi är ju ett bra radarpar... okomplicerad roomie-situation iaf! ...Lördagkväll va det va?

Men vi kämpar på. Han med sitt och jag med mitt. Vi tänker inte ge oss. Nej. Vi gillar våra jobb. Vi gillar det vi gör. Och vi tänker nå våra mål! Så håll ut. Det är bara att fortsätta!

Jag har kört mer GRITs än det finns dagar den här veckan och dom plus mina andra pass och annat jobb har gjort mig tröttare än vanligt. Det är en rätt skön känsla dock... att ligga här en lördag klockan 21.50 och trvias med det. Jag vill inte gå någonstans. Känner inget behov att gå ut eller något. Nej min kropp vill vila. Och så vill jag.

Pensis-varning?... nae... jag tror inte det... bara jobb-varning kanske. på sin höjd. Men vill man komma någonstans.. Då får man vara beredd att jobba för det. Så är det.


I alla fall så har många bollar sats i rullning denna veckan. Otroligt roligt!

BTW - Har jag sagt att jag kommer att jobba på Gotland i sommar också? Jajjamen!! Weeeiii!

Jaaaaag längtar!   

Ses vi där??

 


Det är en ganska nyfunnen kärlek den där öjn... första gången jag klev iland där var förra året. Och som jag trivdes!

Denna sommaren hade jag tänkt att hålla mig frisk med så det kan blir hur grymt som helst! Träffa alla vänner, jobba och leva livet!


... Tillbaka till bollarna...

Nya projekt börjar ta form, nya planer och nya idéer framträder allt klarare och klarare.

I bästa fall så kläcks snart en produkt. En spännande en. Vilken känsla!


Imorgon har jag Yoga på Sjöstan klockan 11.00 så kom och sträck och böj på er lite i alla riktningar! Sen solmys med Thea   


Hörrni... Over n' out.. Klart slut från pingvinen! Jag ska hitta ett klipp för er som inte förstår vad jag menar.. hihihi


Puss hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 5 oktober 2013 09:35

Hej! Det blev ett extra inhopp i Rummet inatt. Sjukt roligt att träffa alla oldies igen!:-) MRL & GRIT Plyo väntar dock nu så hoppas jag hinner klunka en kaffe innan.. Haha Ses vi??:-D ...

Av Elina - 2 oktober 2013 00:13

Olika jobb har olika outfits...   Jag har olika för olika jobb... men -   Dagens är en Workoutfit... hihihihi   Workout - outfit - Work-out-fit !           Tack mina fina deltagare för idag! U rock! Ser fram emot en höst full m...

Av Elina - 1 oktober 2013 11:43


Hej! Dagens tips! Vet inte om det bara gäller i Sthlm eller om det även fungerar i andra städer men check it out!   Registrera ditt SL-kort! Om jag hade gjort det så hade jag bara kunnat spärra det när dumtjyven tog det och sedan fått ett nytt....

Av Elina - 1 oktober 2013 01:40


Hej! Ska precis sova.. Hemkommen från tre back2back klasser (Bodycombat, sh'bam & core) på Odenplan tackade jag för mig, drog till en kompis, kikade på en ganska ny film med Brad Pitt i äkta Tarrantinoanda men tyvärr på ett sämre sätt.. Många grymma...

Av Elina - 29 september 2013 20:16

Hej!   Jag har en mobil igen! Har hittat min gamla spruckna 3gs men med ett nytt SIM-kort som jag fick tag på av mkt om och men så funkar den alldeles utmärkt förutom att den är störande seg.   Jag har dock inga nummer kvar så om du vill at...

Ovido - Quiz & Flashcards