Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

My own worth

Av Elina - 8 maj 2013 15:18

Hej!
Som jag har nämnt förut så försummar jag min egen träning när jag har så många klasser som jag har.
- Gå till gymmet och kör lite före du börjar bara! Tänker kanske endel.. Ni kanske skulle klara det, men inte jag. I wish it was that easy! 
Dels att mixa omkringåkandet, alla mentala urladdningar & omladdningar/dag, dag & nattjobb, eventandet, samt den egna fysiska förmågan och att hålla sig på rätt sida gällande träning vs överträning är en smal lång jävla balansgång.

 

Jag har precis haft en GRIT Klass som var lika rolig som vanligt men jag hade inte lika mkt energi.. Jag kände mig lite livlös.. Avskyr när jag känner det. Det kanske inte syns ... men jag känner det. 
Erick filmade mig så efteråt kunde jag sitta och (som den perfektionisten jag är) klanka ner på mig själv.

Det jag gjorde - Det var ok. men inte bra. Inte grymt. Det var huvudet ovanför vattnet, men inget flygande ovanför molnen.

JAG VILL FLYGA OVANFÖR MOLNEN!!!

Jag har haft svårt att kolla på filmer på mig själv så länge som jag kommer ihåg. Det är tillochmed många jobb och uppträdanden som jag har gjort och har hemma men aldrig har sett. Jag vill inte. Blir alltid besviken.

Men den här gången tittade jag. Kanske den gången jag inte skulle ha tittat då jag redan visste innan jag såg den att jag kan hoppa högre, jag kan vara mer explosiv, jag kan vara mer strikt, jag kan gå djupare ner, längre upp.


Men vänner, ja, jag vet att jag är ok på det jag gör. Jag vet att jag är en bra instruktör. Jag sitter inte här och skriver att jag är kass på mitt jobb. Nej, då skulle jag ju inte ha fulla klasser. Då skulle jag ju inte klara av att ha flera klasser om dagen.

Men jag kommer nog aldrig bli nöjd. Jag kommer alltid ställa högre krav på mig själv. Att bli bättre, Starkare, Tydligare, Snabbare. 


...Det är jättekul att få komplimanger och all positiv feedback som jag får under och efter mina klasser men jag måste bli bekväm in my own worth. Och detta vet jag börjar med mig själv, min kropp, min hela existens. Kvalitét.
Det är då du kan utvecklas i det du företar dig. Kvalitét. Och perfektionist i all ära. Det är ofta bra då man alltid strävar efter att bli starkare, snabbare, mentalt och fysiskt. Men man kanske kan skippa delen med att bryta ner sig själv. Det är ju vår värld så bra på att hjälpa till med ändå.

Så då kommer vi vidare till -
My own worth ... Om jag inte tränar för mig själv något alls så gör det mig snabbare än kvickt mindre inspirerad till livet. ur alla aspekter.

Alltså finns där en snabb lösning ... en snabb början på en långvarig positiv förändring.

Egenträningen ska tillbaka! no matter what!
Jag har inte lika många klasser längre så det ska nog gå.
Jag tror att om jag fortsätter att försumma min egenträning så kommer jag bli en sämre instruktör. Punkt. Bara det är ju en anledning att jobba efter kvalitét ist för kvantitet i vardagen! Egenträning. Resultat. Kvalitét.

Hej! Här kommer jag!


Så hur börjar jag? Jo, jag tänkte springa bort till Tegnér till min nästa klass. En 5k löptur i solen gör nog gott! Jag har ju sprungit en del i mina dagar så DET ska jag verkligen få tillbaka in. Och nu är ju mina knän lite bättre med! TOPPEN!


ÅH, jag känner redan att en förändring börjar ske!


Jag som älskar att springa ute i sommaren... -Som ett brev på posten eller en oskriven pikning av någon där uppe - Det är ju sommar ute idag! Yay för sommar, förändringar, kvalitét & lite glass!

 


Känner ni igen er?.. Isf så haka! Följ med! Lets achieve together! weei:)


Kommer ni på Yogan ikväll? så kan vi fortsätta en positiv utveckling ihop! *klatshigt värre!*  


Puss hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 5 oktober 2013 09:35

Hej! Det blev ett extra inhopp i Rummet inatt. Sjukt roligt att träffa alla oldies igen!:-) MRL & GRIT Plyo väntar dock nu så hoppas jag hinner klunka en kaffe innan.. Haha Ses vi??:-D ...

Av Elina - 2 oktober 2013 00:13

Olika jobb har olika outfits...   Jag har olika för olika jobb... men -   Dagens är en Workoutfit... hihihihi   Workout - outfit - Work-out-fit !           Tack mina fina deltagare för idag! U rock! Ser fram emot en höst full m...

Av Elina - 1 oktober 2013 11:43


Hej! Dagens tips! Vet inte om det bara gäller i Sthlm eller om det även fungerar i andra städer men check it out!   Registrera ditt SL-kort! Om jag hade gjort det så hade jag bara kunnat spärra det när dumtjyven tog det och sedan fått ett nytt....

Av Elina - 1 oktober 2013 01:40


Hej! Ska precis sova.. Hemkommen från tre back2back klasser (Bodycombat, sh'bam & core) på Odenplan tackade jag för mig, drog till en kompis, kikade på en ganska ny film med Brad Pitt i äkta Tarrantinoanda men tyvärr på ett sämre sätt.. Många grymma...

Av Elina - 29 september 2013 20:16

Hej!   Jag har en mobil igen! Har hittat min gamla spruckna 3gs men med ett nytt SIM-kort som jag fick tag på av mkt om och men så funkar den alldeles utmärkt förutom att den är störande seg.   Jag har dock inga nummer kvar så om du vill at...

Ovido - Quiz & Flashcards