Direktlänk till inlägg 12 maj 2013

Bullar, hockey och mor-dotter-time

Av Elina - 12 maj 2013 22:07

Hej!


Vilken händelserik helg!

Mamma dök upp i fredags eftermiddags och sedan dess har vi väl inte suttit still en sekund...

Hon va me på ett av mina pass i fredags, ett av mina pass i lördags och sedan gick vi runt en jäkla tur. Slutligen ner till Hornstull och besökte glutefria Bageriet Friends of Adam.

Något jag har saknat sedan jag fick domen Glutenallergi är Kanelbullar!!!!

SATAN va SmarrigT det är med en riktigt god nybakad kanelbulle! mmmm!!!

Men så vi gick ner dit och köpte en kardemummabulle, en kanelbulle, en biscotti och en chokladmuffis.

Här ska provas tänkte vi och satte oss i parken vid vattnet nedanför Hornstull.

Köpte en kaffe på kiosken i parken som för övrigt va jättegott! och började provsmaka...

OOOOOch jag måste erkänna... Kanelbullen ... mmmmmnnnnjjjjaaaaa.... Jag förväntade mig faktiskt något bättre.... Den va stabbig och liksom lite grynig. Den smulade sönder lite för mkt med och kändes ojäst precis som glutenfria grejjer lätt kan göra..

Däremot så var Kardemummabullen bra mycket godare! Biscottin smakade som en vanlig biscotti så den fick oxå bra betyg! Och chokladmuffinsen var faktiskt oxå dundergod.

Dessutom så var tjejjen i affären trevlig. Så det är värt att gå tillbaka å prova mer saker. Om inte annat för att få lite tips på hur man ska/eller inte ska göra.

I recommend!

   

btw... Sa jag att jag har en supermodells-mamma?  


 

Fiskmunnar... vi e pros! har gjort dom i Åre, i New york, i Stockholm, -i Göteborg, I Hemsedal och i Umeå ... För att bara nämna några..!



Dagen avslutades med fyra maskiner tvätt och lite handtvätt plus en film.


Idag - Kaffe i kungsträdgården, en shoppingsväng på biblioteksgatan och i Gallerian, och en VM-hockey Match i Globen mellan Canada och Tjecken. Vi hejjade på Canada. Canada vann

       


Tokigt skoj att kika matchen!

Canada hde första och tredje perioden.. I andra så tappade dom lite men för övrigt hade dom nog greppet..! :-)


Puss Hej!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 5 oktober 2013 09:35

Hej! Det blev ett extra inhopp i Rummet inatt. Sjukt roligt att träffa alla oldies igen!:-) MRL & GRIT Plyo väntar dock nu så hoppas jag hinner klunka en kaffe innan.. Haha Ses vi??:-D ...

Av Elina - 2 oktober 2013 00:13

Olika jobb har olika outfits...   Jag har olika för olika jobb... men -   Dagens är en Workoutfit... hihihihi   Workout - outfit - Work-out-fit !           Tack mina fina deltagare för idag! U rock! Ser fram emot en höst full m...

Av Elina - 1 oktober 2013 11:43


Hej! Dagens tips! Vet inte om det bara gäller i Sthlm eller om det även fungerar i andra städer men check it out!   Registrera ditt SL-kort! Om jag hade gjort det så hade jag bara kunnat spärra det när dumtjyven tog det och sedan fått ett nytt....

Av Elina - 1 oktober 2013 01:40


Hej! Ska precis sova.. Hemkommen från tre back2back klasser (Bodycombat, sh'bam & core) på Odenplan tackade jag för mig, drog till en kompis, kikade på en ganska ny film med Brad Pitt i äkta Tarrantinoanda men tyvärr på ett sämre sätt.. Många grymma...

Av Elina - 29 september 2013 20:16

Hej!   Jag har en mobil igen! Har hittat min gamla spruckna 3gs men med ett nytt SIM-kort som jag fick tag på av mkt om och men så funkar den alldeles utmärkt förutom att den är störande seg.   Jag har dock inga nummer kvar så om du vill at...

Ovido - Quiz & Flashcards