Alla inlägg den 13 april 2013

Av Elina - 13 april 2013 17:32

Hej!

Den Sista lördagen med MRL och cirkel på ett tag för nu från och med nästa vecka byts cirkeln ut till en GRIT!

Jag kommer att variera mellan GRIT Plyo & Strength i två veckors-perioder.

Responsen när jag sa det på mitt cirkelpass idag var dock inte helt positiv... Det var många som ville ha kvar mitt cirkelpass, vilket jag tar till hjärtat som en stor komplimang och även som ett litet misson för att se om vi kan lösa något i framtiden. Kanske ett cirkel-pass någon annan dag?... Ja, vi får se!

Ett nytt MRL-pass håller på att ta form och jag hade endel nya övningar idag. Mina underbara deltagare var inte lika pratsamma som vanligt.. Så jag undrar ja...... hm... jobbigt?... lätt??... saknar det gamla?... bara i extas?.. hm.... det är det svåraste med att vara instruktör... att hitta rätt balans mellan gammalt och nytt... Men jag ska. Älskade förra passet jag hade så månste bara hitta lika sköna låtar igen! Får se vad tisdagscrowden säger.. eller inte säger..   


Så till Dagens Stretchtips... Jag har inte skrivit så mkt om träning det sista.. Tips och sådant.. men tänkte skriva lite mer om det nu i framtiden igen...

Så här kommer första tipset..:


En stretch som får dina höftböjare, insida lår, & ländrygg att totalt slappna av.


Börja så här :

 

Att tänka på: 

  • Se till att ha en lätt spänning i hela coren hela tiden och en bra posture i överkroppen.
  • Ha en bra, bekväm vinkel i knäna och försök sätt hela fotsulan mot den andra.
  • Gunga lite fram och lite tillbaka. Du kommer då att känna att stretchen tar på olika ställen. Antingen lite mer insida lår, lite mer baksida, eller lite mer insida längre upp. Du bestämmer vinkel.
  • Bryt inte ryggraden. fäst blicken på något som gör att din ryggrad hålls rak. (alltså lite längre fram med ögonen än vad jag på den första bilden har...  ooops...)

Försök sedan att med hjälp av varje andetag komma allt längre ner. Djupa inandningar och med varje utandning försök komma en centimeter längre ner. Tänk att din kroppsvikt hjälper dig neråt och du blir tyngre och tyngre med hjälp av andingen. Försök att hitta peace & calmness in every movement.


Tillslut kommer du allt längre ner och du kan lägga pannan på händerna och bara slappna av.   



 



Viktigt är dock att hela tiden ha en aktiv core! En lätt spänning i magen hela tiden. Det hjälper dig att motverka eventuella sträcknnigar och obehag.


   


Lycka till!


Nästa gång blire trännigsbyx-tips. Finns det nåt annat än NIKE? ...hihi Stay tuned...


Puss Hej!




Ovido - Quiz & Flashcards