Alla inlägg den 14 april 2013

Av Elina - 14 april 2013 19:45

Hej!

Hur gick gårdagens stretch? någon som provade?

...


Från stretchövningar till stretchkläder...

Jag & många andra med mig i gymbranchen håller oss till 99 % till ett märke...

Mitt märke?

NIKE.

Jag gillar deras kvalité, deras design, och deras comfort.

Sen hör det ju oxå till att säga att jag har under mina år fått en hel del Nike-gear vilket gör att man liksom sakta men säkert slussas in i Nike-eran. Men jag går ändå och köper 99% Nike när jag shoppar kläder.

Jaa, Jag gillar dom bäst helt enkelt!


Men förra gången jag köpte träningstajts så gick jag ifrån Nike och provade en budgetvariant. Mest för att jag bara ville prova nåt nytt och på dessa gillade jag detaljsömmarna. Därefter såg jag priset som va typ... gratis så varför inte liksom?


Så till dagens inlägg ..: Här kommer tre märken vars träningstights jag tycker är bra och snygga!


Budgetförslaget som jag nu senast köpte var från SOC och kostade 249 kr! Jag fastnade för de snygga detaljsömmarna innan jag ens såg priset, och passformen är riktigt skön! Det känns att det kanske är något sämre kvalle i materialet än tex. Nike men ändå, riktigt snygga och prisvärda!


En söm som gör rumpan snyggare är en rundad söm som går över rumpan.

Adidas tex. har ofta raka sömmar vilket sänker rumpan lite medans SOC's söm gör rumpan lite rundare och snyggare. Marginellt men ändå:-) *tummen upp för rundad rumpsöm!*

 

 

 


Självklart måste jag ta med Nike. Mina favvotights. kostar mellan 500-900 beroende på var du köper dem och vilket mönster du vill ha. Dom är sköna, inte alls genomskinliga (som många faktiskt är), bra passform och svetttåliga.

Nike's rumplinje är också snygg men inte rund som jag faktiskt föredrar. Dock favvosarna! :-)

Dessa är även matta i materialet till skillnad från många andra märken.

 

 

Sist ett par snygga compression tights från Casall ... Casall har verkligen steppat upp det sista tycker jag och förtjänar en plats här. Hittade ingen bild på några rumpsömmarna på dessa här nedan men satan va snygga de är framifrån! Nackdelen med endel av Casalls tights är att de kan vara lite see-through... Så böj er framåt i provrummet å spana in rumpan... Genomskinliga? då går dom fetbort för min smak.

Casalls kvalle är det ju sällan nåt fel på så det är ju ett plus! lite compression skadar ju aldrig heller  


 



Tack och adjö vänner!


Puss hej!


Ovido - Quiz & Flashcards