Direktlänk till inlägg 16 april 2013

Dagens stretchtips och schema-ändring no. 2

Av Elina - 16 april 2013 23:34

Hej!


Här kommer schema-ändring no. 2.


Tegnér-

Med Start fredagen den 3e Maj kommer den ordinarie Zumba-klassen utgå och istället ersättas med en GRIT-klass följt av en Sh'bam.

Detta kommer att gälla hela Maj. Ni bokar som vanligt på hemsidan eller via telefon.

16.30 - GRIT (kommer att variera mellan Plyo och Strength)

17.15 - Sh'bam


Så jajjamen! Kom kom och träna, puls, styrka och koordinationen.

SJÄLVKLART är klasserna separata så du behöver inte gå på båda om du inte vill.


Så till Stretchtipset...

Fokus: Hela baksida ben, samt lite rygg och nacke.

Här vill jag att du för att nå bästa och snabbaste resultat tar dig lite tid och tänker främst på andningen. Kanalisera din energi och eventuellt obehag gällande light-headedness och sk. "stretch-smärta" in i din andning och med varje andetag andas du ut och bort allt som du inte vill ha kvar.

Första positionering:

 

Böj alltså benen så pass mkt att du kan lägga din mage mot låren. Om du inte har några problem från början att lägga magen mot låren så gå efter att ha en rundad rygg och avslappnad nacke för att få bästa första positionering.

Ta här några djupa andetag då magen går ut lite vid varje inandning och in igen vid varje utandning. Din kropp blir tyngre mot låren.

Vid nästa utandning sträcker du på benen, spänner framsida lår (quadriceps) och försöker så lång tid som möjligt ha kvar magen mot låren. Vikten är främst fram vid tårna.

Slappna hela tiden av i nacken! Hakan ska lite in mot bröstet för att uppnå detta. För lite extra hjälp koppla händerna bakom hälarna och dra lite extra. Då ska armbågarna gå rakt bakåt likt som en tricepsövning. Slappna av i axlarna och låt skulderbladen vara kvar nere i sina fickor i ryggen. Detta är dock inte nödvändigt om du inte är ända ner. Låt istället fokus ligga på att andning och egen kroppstyngd tar dig neråt.

På den här bilden så kan ni se att jag inte är helt avslappnad i nacken.... så tänk på det. Hakan in. Nejja & jaa-a lite med huvudet för att försäkra er om att ni gör rätt.

 

Andas några gånger för att sedan upprepa hela proceduren. Håll på så här en stund så känner du ganska snabbt att du blir mjukare.

Obs! Viktigt är att andas in när du e färdig och rullar upp till stående med huvudet upp och fötterna ner. En djup inandning hjälper mot yrsel och en ev svimmningsattack då du har varit uppochner ett tag. ***

Tidig Yogaklass imorrn... 06.45 - Tegnér.. Ses vi?? :-)


Puss Hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 5 oktober 2013 09:35

Hej! Det blev ett extra inhopp i Rummet inatt. Sjukt roligt att träffa alla oldies igen!:-) MRL & GRIT Plyo väntar dock nu så hoppas jag hinner klunka en kaffe innan.. Haha Ses vi??:-D ...

Av Elina - 2 oktober 2013 00:13

Olika jobb har olika outfits...   Jag har olika för olika jobb... men -   Dagens är en Workoutfit... hihihihi   Workout - outfit - Work-out-fit !           Tack mina fina deltagare för idag! U rock! Ser fram emot en höst full m...

Av Elina - 1 oktober 2013 11:43


Hej! Dagens tips! Vet inte om det bara gäller i Sthlm eller om det även fungerar i andra städer men check it out!   Registrera ditt SL-kort! Om jag hade gjort det så hade jag bara kunnat spärra det när dumtjyven tog det och sedan fått ett nytt....

Av Elina - 1 oktober 2013 01:40


Hej! Ska precis sova.. Hemkommen från tre back2back klasser (Bodycombat, sh'bam & core) på Odenplan tackade jag för mig, drog till en kompis, kikade på en ganska ny film med Brad Pitt i äkta Tarrantinoanda men tyvärr på ett sämre sätt.. Många grymma...

Av Elina - 29 september 2013 20:16

Hej!   Jag har en mobil igen! Har hittat min gamla spruckna 3gs men med ett nytt SIM-kort som jag fick tag på av mkt om och men så funkar den alldeles utmärkt förutom att den är störande seg.   Jag har dock inga nummer kvar så om du vill at...

Ovido - Quiz & Flashcards