Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Kroppen är en makalös maskin!

Av Elina - 19 april 2013 20:45

God Kväll!


Har kommit hem från sista passet för dagen nu. hade iofs bara två men med ett långt hål mellan och datorn glömd hemma så blir dagen ganska lång och relativt oproduktiv. Men det ska nog vara bra ibland med.


Tänkte efter lite och kom på att jag har 4 st otroligt krävande pass inom loppet av ett dygn.

Det är inga större problem om man köttar 4 pass på en dag och sedan går hem och vilar, men när jag har som jag har nu med GRIT Strength 12.00, Zumba 17.00, MRL 10.00 & GRIT Strength 11.15 så infinner sig en annan känsla.

Dels är alla passen högintensiva. Men två av dem är också relativt nya.

Mitt första Sh'bam pass undervisade jag ju igår. Och GRITen är jag ju också rätt ny på så då tar det mer tankearbete. Jag håller dessutom på med nya koreografier i både Zumban och MRLen så hjärnan arbetar på högvarv.

Lägg till att jag har varit himla slarvig med att äta riktigt mat hela veckan, samt att jag gjorde ett experiment i 24 h i förrgår så min kropp känns.

Jag gillar att känna att jag har tränat, är igång och är i bra form, vilket jag gör. Jag känner mig både stark och med bra kondition, men alla delar av kroppen måste orka. Och ja! Det gör dom! Och jag älskar att köra dessa klasserna! Det är ju jag som har valt att göra det!    


-------Så var vill jag komma med det här då???-------

Jo, känslan på vägen hem var mat. MAT. MAAAAAAAAAAAAAT!!!

Inte smoothies, inte kesella, inte thé, inte godis, inte glass utan MAT!

Varm mat. Ris, Paprika, tomat, ost, kyckling och tro det eller ej - köttfärs.

Hahaha, ni som känner mig litegrann sitter väl och gapar lite nu. JAG? - KÖTTFÄRS?


Jag äter det då och då, ytterst sällan, men jag lever till största delen som vegetarian. varför? Jo, på grund av att jag gillar den kosten bäst. Så om jag lagar mat som jag vill ha så blir det ofta vegetariskt.

Tonfisk, räkor och kyckling ingår också occationally men att jag är sugen på köttfärs? naeee...


-------Än en gång... Var vill jag komma med det här?-------

Jo, jag tror på att din kropp berättar för dig vad du behöver. Visst, om du är sugen på godis så kan du ju omvandla det till att du behöver kolhydrater, eller som det oftast är i mitt fall - Att jag har sömnbrist.

Men annars... Jag var sugen på köttfärs... Alltså behövde jag protein, creatin, kanske järn. Jag var sugen på ris - Jag behövde fylla på kroppens energiföråd med kolhydrater. Jag åt en hel paprika på vägen hem - Jag behövde betakaroten och vitaminer. Jag var sugen på gröna bönor - Järn & vitaminer, rödbetor - järn & vitaminer. Kidneybönor - Järn, mineraler, vitaminer och protein.

Ja- Ni förstår vad jag menar va?

 

Kroppen är helt underbar på det sättet. Den säger åt oss precis vad vi behöver. Vi behöver bara lyssna lite och i vissa fall omvandla till viss del.

Så vad gjorde jag? Jag gick hem och gjorde ris, köttfärssås (typ) och en sallad. Har ätit för en hel armé nu och jag är fortfarande inte äckelmätt. Det är ju världens klaraste bevis på att jag behövde allt.

I löööv it.

Just på grund att jag lyssnade på min kropp i detta läge gör att jag utan tvekan kommer att vakna upp imorgon och vara redo att ge gärnet två klasser till. Resultaten kommer ju även komma så mycket snabbare!

Den här känslan är viktig att ta med sig de stunder man känner för att "slarva" inte äta, äta fel, inte lyssna. Den här känslan av välbehag och välmående. Kroppen och psyket håller på att reparera mig för fullt och med min yttre hjälp av rätt mat så går det lättare.


Varsågod kroppen! Och tack för att du är så fantastisk!

  


Puss Hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 5 oktober 2013 09:35

Hej! Det blev ett extra inhopp i Rummet inatt. Sjukt roligt att träffa alla oldies igen!:-) MRL & GRIT Plyo väntar dock nu så hoppas jag hinner klunka en kaffe innan.. Haha Ses vi??:-D ...

Av Elina - 2 oktober 2013 00:13

Olika jobb har olika outfits...   Jag har olika för olika jobb... men -   Dagens är en Workoutfit... hihihihi   Workout - outfit - Work-out-fit !           Tack mina fina deltagare för idag! U rock! Ser fram emot en höst full m...

Av Elina - 1 oktober 2013 11:43


Hej! Dagens tips! Vet inte om det bara gäller i Sthlm eller om det även fungerar i andra städer men check it out!   Registrera ditt SL-kort! Om jag hade gjort det så hade jag bara kunnat spärra det när dumtjyven tog det och sedan fått ett nytt....

Av Elina - 1 oktober 2013 01:40


Hej! Ska precis sova.. Hemkommen från tre back2back klasser (Bodycombat, sh'bam & core) på Odenplan tackade jag för mig, drog till en kompis, kikade på en ganska ny film med Brad Pitt i äkta Tarrantinoanda men tyvärr på ett sämre sätt.. Många grymma...

Av Elina - 29 september 2013 20:16

Hej!   Jag har en mobil igen! Har hittat min gamla spruckna 3gs men med ett nytt SIM-kort som jag fick tag på av mkt om och men så funkar den alldeles utmärkt förutom att den är störande seg.   Jag har dock inga nummer kvar så om du vill at...

Ovido - Quiz & Flashcards