Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av Elina - 26 oktober 2012 21:50

pga av endel anlednigar fick den här eftermiddagen och kvällen en jäkla usel början... fy fan..


Men runt åtta vände jag om det, gick till supermarket å köpte frukt & mellis till imorrn, bytte om, tränade på hotellgymmet (som är ett stort vanligt gym, men räknas till alla gäster oxå.) Superb!   

kom nyss tillbaka från gymmet, drog en shake, några vindruvor och cashews, låång varm sköööön dusch följt av en scrub & ansiktsmask. DET kallar jag fredagkväll!

Imorgon börjar vi 7.30 men hade faktiskt tänkt att masa mig ner till gymmet före det för att lätta mitt samvete från de sista dagarnas munchies. Tror ni jag pallar??

well, Imma try!       


Hoppas att ni har en underbar kväll!


Puss hej

Av Elina - 26 oktober 2012 16:49

tänkte på en sak..

om man ska köpa saker på Tax-free.. ex.. smink och sprit..

Vilken tax-free är billigast då? Finland(Åbo)-Stockholm

eller Danmark-Sverige ??

Jag åker ju finland-sverige imorrn och danmark-sverige nästa vecka... så help någon? skiljer det nåt?

jag e tokdålig på tax-free-priser då jag aldrig handlar där.. men kanske tänkte köpa med mig lite grejjer hem denna gången..

Någon som vet?


puss hej

Av Elina - 26 oktober 2012 15:24

skrev precis ett rätt långt inlägg som sedan raderades.... Whuuuut??!

jaja... börja om..:/


Gott folk, Min uppfattning om den stereotypa Finnen har gjort en 180 graders vändning! Numera är inte Finnar ett så skrämmande folk, Nej, dom är riktigt trevliga och hjälpsamma!   Jag tycker numera om detta supergoda havre-mellis-kex-producerande, fasta vindruvssäljande, Moi-sägande, vinterälskande, och Snö-innehavande land.

NIIII hörde rätt! Snö. Det är vitt på marken! Det är -2 grader och snö här! Brrrrrrr.... Meeen som tur e så gillar ju jag vintern och att se snö på marken och sol på himelen bara påminner mig om denna underbara ljuvliga årstid. **Om den är såhär, plus 2 meter snö till, vill säga**


just ja... gårdagen med..*trumvirvel*:


Start- Anderstorp 7.30

Pitstop för att hämta vinterkläder i Borås

Söndrig bil - Linköping

Bilverkstad - Södertälje

Stresskörning till Stadskajjen, Stockholm.


och stockholm... jag har sagt det förut och jag säger det igen...: kom igen, Skyltaaaaaar!!!!

Världens sämsta skyltade stad någon? jo, Stockholm!

Och jag måste då tillägga att jag oftast har bra lokalsinne och hittar till mycket utan problem. Men whuuut??!

Tog mig till Stadsgårdskajjen, men sedan för att hitta dit bilar ska köra in bland alla jäkla filer till söder, nynäshamn, medis, centralen, slussen... gaaaah!  

men en mycket innehållsrik tjugominutersperiod senare kom jag fram.

FYI...

På tjugo minuter hinner man med följande: en frågning till ett hetto(som inte visste nåt), en frågning till en trevlig utlänsk dam (som måste ha jobbat på någon av båtarna för hon visste precis) samt en ganska stressad Tony Irving urspringande ur sin bil för att stänga sin öppna passagerardörr mitt i en korsning.

FYI igen så verkar Tony Irving väldigt trevlig. Jag tror på honom!  


Har varit och käkat indisk lunch och rekat med Tero så nu ska soffläge intas, vindruvor ätas, pepsi max drickas och hoppas att huvudvärken går över så jag kan ta mig ner två trappor och träna lite senare. Håller tummarna för det hade varit så jäkla skönt!


Hur är Er fredag?? Helgplaner??


Puss Hej

Ovido - Quiz & Flashcards