Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av Elina - 27 oktober 2012 20:17

Ja, nu minsann är jag ute på djupt vatten...:-O

FÖR JAG ÄR JU PÅ EN BÅÅÅÅT!! hihihihihihihhihi

västkustaren kommer fram  

Hoppas jag får vind i segeln... *hihihih*

när vi ändå är igång ...  

Vad vill du ha för svamp?- Jag kan ta reller!

Svalbards bardval svalde bara valbar bardvalsmat.(säg den 100 ggr snabbt som tusan!)

- Varför sitter du alltid i båten och läser din språkkurs?- Jag vill lära mig språket flytande!

- Värst vad din eka går sakta!- Ja, jag tar det med ro.

- Det var en rolig liten båt!- Ja, jag tror den driver med oss

Imorgon 06.30 sjösätts jag i stockholm. sen blir det roadtrip!   


Puss hej

Av Elina - 27 oktober 2012 11:25

hej hej!

Står i tre par byxor och två jackor, mössa halsduk och vantar. Här är det vinter minsann!

Ganska lungt runt ps3 nu så jag kan kika in här tilloch meeed  


Solen skiner på en blå himmel (som tur e!) så sitter faktiskt & kisar upp mot the sky   & hoppas på att få lite fräknar på min bleka nos. hade ju helst legat naken och pressat men det känns som om alla motorduuudes inte hade pallat det riktigt.. hahahaha


så här får jag sitta.


Har kommit på en grej med finnar. eller kanske mer ett konstaterande om svenskar...

Ni vet tid... seriositet...

När en finne säger halv åtta, då betyder det....tio i.. typish...

När en finne säger moi.. då betyder det hej. När en finne ser allmänt konfunderad ut... då vill finnen ha kaffe.

När en finne kommer mot dig så är det 98% säkerhet att finnen inte kan svenska och 97 % säkerhet att han/hon inte kan engelska.


Tero lärde mig även att finnar är det näst fetaste folket på jorden... efter USA då.. vilket jag har ganska svårt att tro på... men det tåls att undersökas! eller vet någon??

Deras matvanor är iofs inte särskilt bra och det dom kallar mellis-kex skulle jag kalla kaka. men lite så är det ju även i Sverige... gångarna med glass och godis i matvaruaffärerna här är iofs extremt långa så rersurser att förstöra sig själv finns det gott om!

precis käkat lunch... nån gegga som kan liknas vid pasta carbonara fast med tunna potatisbitar ist för pasta och i gratängform... gegga va det.. Sa jag gegga? Gegga. geggageggageggageggageggageggagegga

*prova säga det 100 ggr snabbt!*  

jag som annars gillar geggor tyckte ändå att det här va alldeles för geggit.

Seriositeten i ett jobb är heller inte lika viktig som i Sverige och det är lite som det är liksom. blir lite vad det blir.

Go with the flow,

Go with the finne. iaf idag.


Kitos


puss hej

Av Elina - 27 oktober 2012 04:56

jag är uppe! klockan har ringt och jag är uppe!  

Lite jobbigt dock för jag har varit vaken endel så har inte ens fått mina fem timmars sömn som jag hade kunnat få om jag sovit hela tiden.... men anywho så e jag uppe och ska ner till gymmet och köra armar!

Har en timma på mig innan jag måste va tillbaka här för att hinna packa färdigt. trodde ni  att jag skulle palla?? hahaha

well, I did!

Hoppas att ni inte behöver va uppe lika tidigt iaf så att ni kan ligga och sova right now. tror klockan är fem i sverige..(?) fyyy satan... det e ju typ natt  


händer i helgen då?

Ska bli kul att träffa familjen lite på söndag! gjorde ju det i förrgår men bara tio minuter. Om inte jocke har basilusk-magsjuka längre kanske han vill träna lite   hoppas hoppas.


Ne, 55 min kvar.. va e det här?! NEEEER med mig!


puss hej!

Ovido - Quiz & Flashcards