Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Elina - 6 januari 2013 23:10

Så mina tips denna veckan so far har varit

New Deli på Nytorget 4 & Muggen på Götgatan. Där New Deli verkligen har fastnat & Muggen är helt ok, men får minus för en satans hög ljudnivå & för att de använder för mycket fisksås eller något liknande i sin caesardressing....:/


Mitt tredje och sista tips för veckan blir en väldigt autentisk Thailändsk restaurang på hornsgatan nära Zinkensdamm. Sorgligt nog har jag totalt tappat namnet nu men jag återkommer med det:) ...*pinsaaaaamt!*


Men om ni går förbi Zinkensdamms tunnelbana på högersida, går uppåt på Hornsgatan (alltså bort från Mariatorget) , gå den vägen ca.... tjaaa.... 150 m. så på samma sida så kommer en restaurang. Något med Tigern....(?)

Smarrigt!

Vilket fall som helst så tog Pia med mig dit, det är hennes absoluta favvoställe. Jag gav henne menyn och sa beställ du. Älskar att göra så. Calle hängde på så vi satt där medans hon valde det bästaste av de bästa:) och OM det var?!

Toookigt gott i tell U!!! Har faktiskt aldrig varit i Thailand men kan tänka mig att det faktiskt är så maten smakar där. Inte som Kyckling och cashew direkt, utan autentiskt och super deli!! Det är även otrooooligt prisvärt!

Vi överdricksade självklart som många andra restaurangare *& läkarstudenter;)* gör, men det va dom värda!

Så gå dit och dricksa du med! Det är såvärt det:) Vi tog nationalrättssoppa, en kyckling grej, en stark grej och en seafood sallad. Myyyycket mat! Hahahhaaha, som ni märker så har jag glömt namnen även fast jag försökte komma ihåg men skit samma, jag bara åt ju:-) jag tar med en meny hem nästa gång jag går dit!

   


Smarrigt!


Ett annat tips när vi väl håller på... det finns en skobutik mitt emot Muggen på Götgatan som har världens rea just nu. Köpte två par skor där igår. Här är dom ena:

 


Perfekta att ha till typ allt! haha..

Kallt här igen... pälsen e på! men jag vill ha ljus nuuu! ljus och värme! ...


     


Puss hej!

Ovido - Quiz & Flashcards