Alla inlägg under oktober 2012

Av Elina - 20 oktober 2012 23:00

Mysig dag och mysig kväll!
Mysklanten nummer ett! Lyckats snubbla mig runt St:Eriksplan, fastnat med mitt headset multitusen gånger på gymmet och på vägen hem, sprutat citronsodavatten över hela köket, & satt i halsen, alltså, verkligen satt i halsen! (måste sett tokigt underhållande ut)
Intagit soffan nu. Jag, mitt Lipton -Rasberry/Blueberry the, en filt & mina raggsockar. Älskart!
Sista lugna kvällen på dryga två veckor nu! Så imma enjoy it<3<3<3

Imorrn väntar löpning, Norrköping & fotboll, och sen Pia:-D yaaay:)

Puss hej

Av Elina - 20 oktober 2012 20:32

En blöt lördag!
Åkte på en liten utflykt, sen en fika på Kajsa Warg. Ett supermysigt ställe vid St:Eriksplan. U should try it!
Dom har vääärldens godaste Cappucino!

Tänkte återuppta stretchserien snart igen... Stay tuned!;-D

Puss hej!

Av Elina - 20 oktober 2012 12:09

Det är ganska lyhört i vår lgh. Oavsett så hade det hörts iofs...
I grannlägenheten kan man hitta en stor bebis/ litet barn. Inte säker på hur gammal för jag har aldrig sett denna varelse (den är antagligen ett par år)

Hört - ja, HÖRT har jag gjort.
Varje natt och varje dag.
Denna unge skriker, inte gråter utan SKRIKER flera timma i sträck! Börjar runt ett på natten å håller på till minst tre. Every friggin night! Och imorse vaknade jag av det, och nu håller han med på. Jag förstår inte!
Ungen kan ju inte må bra?! Vad gör föräldrarna egentligen?!
Och nej peeps - dont hate on me cuz u're parents and what not. Jag har förvisso inga kids men har jobbat med ungar en heeel del, och dessutom tagit hand om kids på mer eller mindre heltid under ett år. Samt massa vänner med barn. Så lite experience har jag. Plus att Kim har ju varit plastfarsa typ.
-Vi är alltså inga newbies utan är fullt medvetna om att barn gråter...

Men ingen av oss förstår. It doesnt make sense?!!
Jag funderade på kolik, men det har nog hållt på för länge för det, tjejjen före oss varnade faktiskt lite för att det va ett ledset barn i huset, Men inte fattade vi att det gällde 24/7!

Nae, så här ligger jag med ont i huvudet och ingen lust att gå å träna. Känns precis som att jag har jobbat natt.
Ja, nu håller ungen på igen! WTF?!?!
kan bli ett jäkligt stelt conversation men vi funderar tillochmed på att gå å knacka på å fråga vad som står på. För det här kommer inte att gå i längden. Nåt är ju fel, jäkligt fel.


Puss hej

Av Elina - 18 oktober 2012 14:50

Hade ett mycket givande samtal med Borås Stads växel (tror jag att det va) nyss ...
Det löd som följande:

210 km/sek snabbt tal av en mycket stressad röst :
-Borås Stad, xxx xxxxxx som du söker är åter 14.30
-Ja, öh, hej, Elina heter jag och undrar lite om Naturkunskap..
-Ja, du lyssnar inte, xxx xxxxxx är tillbaka 14.30 sa jag!
-ööh.. Oj, har du en dålig dag?
-Nej, men du lyssnar inte!
Piiiiiiiiiiiiip -Tyst-

Hon la alltså på i örat på mig dessutom.

En mycket förvirrad jag blir ännu mer förvirrad när jag ringer om allmänna frågor till en växel, alltså ingen speciell person vad jag trodde iaf och blir bemött av världens suraste och antagligen olyckligaste människa. För att inte tala om oproffessionallitet!
Kära nån!
Sånt här får mig att vilja skriva insändare och aktivera mig mer i arbetsetik, moral och kompetens.

Det finns SÅ många därute som vet hur man bemöter människor och kan göra det jobbet hon gör. Ändå sitter denna ragata där och förpestar människors vardag.
Jag blev helt paff!
Skäms!
Tänk om jag skulle gå in med samma attityd och ha en klass på gymmet.. Folk skulle ju gå efter fem minuter! Om inte tidigare, och jag skulle förmodligen bli lynchad. Huruvida den här situationen skulle vara mer accepterad överstiger mitt förnuft.
Oh, du olyckliga, inkompetenta, elaka varelse - hoppas du får kicken!

Puss hej

Av Elina - 18 oktober 2012 13:40

...att göra världens äckligaste smoothie.
Körde morgoncardio ( lite för att jag åt som en frigging häst igårkväll) och skulle göra en grönsakssmoothie nu när jag kom hem. Hade dock inte allt hemma så med hjälp av de ingredienser jag hade mixade jag ihop något som jaa.. Inte smakade så gott.. Mitt Soyaprotein (utan färgämnen och tillsatser) är helt ok att blanda med, men uppenbarligen INTE med broccoli & muskot mm...
Nae.. Eyyww..
Drack inte ens upp hela, men tänker göra det senare för den är så saaaaataaaaans nyttig!!!!

Jag tillhör ju de som är uppfostrade så och anser att nyttig mat är jättegod! Du behöver inte dra i fem kilo socker eller sju liter grädde i allt för att det ska smaka gott. Det finns andra knep att få till det där lilla extra. Allt handlar om vanor och vilken sockertolerans du vänjer din kropp vid.
Kom ihåg - Alla mönster går att brytas och ändras.
Kom ihåg - din smoothie behöver inte va lika äcklig som min blev idag(!)

Kom ihåg - Follow me on Instagram @Eliness ;)

Puss hej

Av Elina - 18 oktober 2012 00:01

Det var en gång en Tvättstuga. Tvättstugan var en mycket vänlig Tvättstuga och ville därför vara alla till lags.
Tvättstugans vänlighet gjorde det möjligt för grannhuset att även det använda Tvättstugans bästa sidor.
Tvättstugan var också en mycket finurlig moj som gillade att vara finurlig mot sina gäster. Självklart på det snällaste möjliga vis men ack så finurlig ändå.
Tvättstugan bestämde sig därför att göra det lite klurigt att komma in. På snällaste möjliga vis självklart men ack så finurligt ändå.

Nyckeln till finurligheternas finurlighetsplan blev just... Nyckeln.

Varje gäst fick en kolv med ett nummer och tillhörande nyckel. Gästen fick även en kod till dörren för att komma in till tavlan där kolven satt. Var gäst fick även en till nyckel till det hemliga skåpet, men mer om det senare.
Gästen slog koden kom in genom dörren och valde att sätta sin kolv på bäst passande tid.
När den bästa passande tiden infann sig slog gästen koden, gick in genom dörren, ner till tavlan, tog fram sin andra nyckel som gick till det hemliga skåpet som var beläget brevid kolvarna.
Gästen låste upp det hemliga skåpet som var beläget vid kolvarna och tog fram en hemlig nyckelknippa med två nycklar samt en konstig nyckel.
När nu gästen hade valt den bäst passande tiden, slagit koden, gått in genom dörren, ner till tavlan, tagit fram sin andra nyckel som gick till det hemliga skåpet som var beläget brevid kolvarna, låst upp det hemliga skåpet med den hemliga nyckelknippan, med tre nycklar på, och tagit ut dom ur det hemliga skåpet så väntade nu en till dörr..
Gästen tog fram den hemliga nyckelknippan som hade hängt i det hemliga skåpet och låste upp dörren med en av de mycket hemliga nycklarna för att mötas av en vit stålgrind. Där fanns det två lås ...

Forts. Följer ...;)

Puss hej

Av Elina - 17 oktober 2012 14:07

Ikväll smäller det! Jag och Sandra ska teama på combaten. Och ja, jag skrev fel nummer förra gången. Självklart kör vi 53an nu. 54 kommer nästa vecka!:-D
Skrev nog även fel tid så rätt info är:
18.30 - Sportlife Odenplan
BodyCombat 53

Stay with the fight!;)

Puss hej

Av Elina - 16 oktober 2012 16:15

Nu börjas det! Jag ska ta vara på det lugna tempot jag håller nu. Flera år sedan sist så denna veckan ska jag läsa läsa & läsa:-) fixat bibblankort och tänker bli en flitig gäst.
OOOJ va smart jag ska bli!
Tusan va smart! SMART SMART SMART!
Smartheten - här kommer jag!
Ja, smartare än vad jag redan e då förstås;-P

Puss hej

Ovido - Quiz & Flashcards