Alla inlägg den 9 september 2012

Av Elina - 9 september 2012 22:50

Ligger i sängen och klockan e ställd på 05.45 Ska till Gbg imorgon och fortsätta Ben&Jerrys eventurné. Men innan bussen går 07.40 tänkte jag hinna köra crossen lite. Så hurtbullen som jag e åker jag å mamma in vid sex redan. Jepp!
Har kanske tänkt att lägga i en till växel me träningen nu me.. Kroppen börjar läka lite och fram tills nu tränar jag mest på (ofta för mkt för att hinna återhämta och bygga upp sig) och äter bra men med en del godis å skit. Detta mest för att i mitt ständiga flackande med jobb och annat runt om i hela vårat jäkla avlånga land ,och ibland sönnlösa dygn tar jag liksom energin när jag behöver den. Och då blir det ju lätt lite skit här å där. Småätandet liksom.. För att hålla sig pigg. Men, tänkte nog sluta med det å se hur kroppen reagerar.. So gear up peeps! Nu ska det hända saker:)

god natt !

Puss hej!

Av Elina - 9 september 2012 20:22

Haft en underbar dag me Jocke. Chill först. Vi kikade på celeb fat camp.. Aaahahahahahaha, jag döööööör va kul det e! Dom e ju tokiga!:) på riktigt!

Sen drog vi till hofsnäs å paddlade kajak, å sen in till gymmet å körde en snabbis-träning. Inte så seriöst för mig kanske men ändå. Nu e vi hemma igen å jag har precis dragit i mig en sallad med isbergssallad, rårivna morötter, gurka och keso. Min egengjorda dressing blev det med. En blandning mellan ceasar och vitlöksdressing. Mums. Orutinerat av mig dock för nu drog mamma precis ut en nygjord broccoligratäng ur ugnen....(!!!!!!!)
Aja.. Anyways..
Imorrn drar jag till Gbg å jobbar! Hur har Er helg varit???



Puss hej!

Av Elina - 9 september 2012 11:47

Guuud va coctailen Grasshopper e god ! Eller a.. Det e ju mer en efterrätt typ.. Men satans god om man e sugen på godis eller nåt onyttigt!
After dinner-drinken består ju av creme de menthe och creme de cacao toppad med grädde. Så ja, ni förstår.. Det blir ju ett glas med socker toppad med fett..
Men anyhow, just att det e så få ingredienser gör att den är ganska lätt att göra ändå å tacksam om ni ska ha nån bjudning eller ett kalas då alla kommer att bli tokigt förvånade över era uppenara färdigheter som självutnämnd bartender.
-Tips om ni inte vill ha den såååå fet är ju att skaka den med mjölk ist och inte skikta grädde på toppen. En krossad chokladkant på glaset förgyller även det det valda tillfället:) tänkt då på att självklart göra kanten innan ni häller i det flytande innehållet.

Richard hade ju kalas igår och det va riktigt kul! Vänner och släkt samlades ute i sparsör , åt smörgåstårta å vanlig tårta med valfri dryck. Lena och Anders (herr & fru Andréhn) är så tokigt goa så det var riktigt kul att umgås lite:-)
Natten slutade med snabbis på Vimmel å sen Grand. Är ju så sällan här numera och ännu mer sällan ute så det va kul. Men som vanligt var förfesten the peak of the night!

Puss hej!

Ovido - Quiz & Flashcards