Alla inlägg under januari 2013

Av Elina - 20 januari 2013 20:20

En bild säger mer än tusen ord.

sammanfattning av helgen kortfattat ... jobb, besök, underbart, Pi, Mat, tränig, motivation, inspiration, planer, 1,597 kg, klättring i bil, listigt, 100 kg?, syskon, kärlek, tuben, saknar redan.

                   


Puss Hej!

Av Elina - 18 januari 2013 22:42

Hej vänner!

Hade ett seniorpass imorse på karla, följt av ett lunch-cirkel-pass på Odenplan, följt av en kvällsZumba på Tegnér.

Och snacka om avslut!! Eller början... Men OJ vad jag saknar mina seniorer i Borås nu!

SÅ underbart att ha plussarna här imorse! dryga 40 underbart positiva och tacksamma seniorer i olika åldrar stod och kämpade med mig i en timma. SÅ mycket glädje, SÅ mycket tacksamhet, SÅ mycket personlighet.. Jag hade glömt lite hur underbart det är att ha Senior-pass. ÅÅh, längtar redan till nästa gång jag får hoppa in och träffa dom igen! Snacka om kickstart på dagen!Jag gillar plussare! Skarpt!

   

En trött jag efter Zumban stod lite på händer och åkte sedan hem med lite frukt och massa glass i väskan.

Har nu proppat i mig en ägg och kalkon-baconröra följt av massa fruktsallad med Ben&Jerrys Carmel Sutra och krossad choklad glass. Visst, lite kessella fick med plats men ytterst lite. SVULLAAAAAAA!!! hahahahaha.... GLAAAASSSSSSS!!!! Satans mätt, men fasligt gott!


Dags att ladda för imorrn. Från och med imorgon kommer jag även att köra Cirkel-passet som ligger precis efter min MRL-klass. Så kom kom!! Det finns tre platser kvar till MRL-passet så kom tiiidigt eller gå in och boka! om ni inte kan eller får plats klockan 10.00 så finns ju alltid kl. 11.00 och Cirkel-passet. *tummen upp!*

   

Välkomna!

 

Glad trött tjej är färdig för dagen

   

oh... btw.... bollar har satts i rullning med hjälp av nattliga kreativa samtal...

2013 - Vårat år!!!

    


Puss Hej!


Av Elina - 17 januari 2013 13:34

Efter en himla skön yoga-klass, där poletten liksom trillade ner och jag hittade min nish so to speak (mer om det sen) Så mötte jag upp en vän på & Himlen därtill i Skrapan på Söder.

 


En himla mysig Sky-bar med utsikt över hela Sthlm. Välgjorda Coctails, och trevlig personal. Vet inte om det är en yrkesskada eller inte men det är ofta lätt att känna skillnad på en välgjord Coctail och en-inte-lika välgjord Coctail...

I Sverige, i vår kultur kan jag tycka att det är underskattat att dricka en riktigt bra coctail. Många verkar inte ha fått chansen, eller tagit chansen att prova en. Men gör det! Det är en upplevelse och en smaksensation när drinken är gjord med fina råvaror och med omtanke. Gå dit! Min Favvo-coctail so far är Ginger Fusion. Även Margaritan var mumsig. flingsalt - gott! Ska gå dit snart igen och prova deras mat. Dn såg riktigt fin ut.

OCH Himlen därtill - Try it!

Bra ställen - Love it!

 


Ps ... Tips! - Går du till ett ställe, som detta, eller egentligen vilket ställe som helst, och får bra service, goda drinkar och mat så snälla, DRICKSA! Visa er uppskattning till personalen och ge dom den credden. Om ni inte vill dricksa, så gå till ett ställe där dom ej förväntar sig dricks, eller där priserna är lägre, och servicen är dålig. Så att ni ej förväntas att dricksa.

Sitt inte där i era dyra kläder och sedan bara dra. Nej nej, så gör man inte. Ocharmigt och osmart. Ja. Pinsamt. Pinsamt för dig och pinsamt för ditt sällskap. Ds...


Ang. yoga-klassen. Det var mkt folk och skön stämning. Jag fokuserade mer på sittande serier denna veckan ist för förra veckans solhälsningar. Nästa vecka blir nog fokus nåt annat moment... We'll see:)

Det kom fram några stycken efteråt, bland annat en kille i slutet och tackade för en grym klass. Alltid lika kul att höra!! :-) *egoboost*    Så kom och ge det en chans! Att träna hårt med tuffa klasser och sedan att bryta av med en yoga-klass i veckan gynnar både ditt yttre såväl som ditt inre! Yoga har SÅ många fördelar! U dont wanna miss out!


Idag har jag en Zumba följt av en BodyCombat klass. Östermalm och Hornstull. - Välkomna!!   



Puss Hej!


Av Elina - 16 januari 2013 17:17

Sitter & gör om en spellista till min Yogaklass till ikväll.

Förra gången hade jag fokus på solhälsningar, idag ska jag ha fokus på sittande serier.

Självklart inte bara men nu när terminen precis har börjat så väljer jag att fokusera lite extra på ett visst moment varje klass för att alla deltagare ska utvecklas och få ut max av varje klass. Vad tycker du är bäst med Yoga? vilket moment??


Sitter ju även och letar ny musik... Har ni någon?

Just nu sitter jag och kikar efter

  • Yoga-musik
  • Zumba-musik
  • Box-musik

Hjälp mig plz. Har du några tips?? let me knooow   


Puss Hej!

Av Elina - 16 januari 2013 09:21

Puss hej!

Av Elina - 15 januari 2013 15:26

MEN DRA MIG BAKLÄNGES!!!

Inte purfärsk video men anyways... Värd att se om och om igen!

Genom den där handlingen så blir han typ snyggast i världen! Satan i gatan va snabbt han reagerar!

Enjoy!


amen... Hallåååååå!



Puss Hej!

Av Elina - 14 januari 2013 21:58

Hej hej!

Vilken mysig fika jag hade idag med goa Åsa! Va längesedan sen sist så kul kul! Tycker himla bra om henne   Läs gärna hennes äventyr på www.asafornander.com

 


Efter det hängde jag runt lite på Broken med fina vännerna och spelade tillochmed ett parti Backgammon! Det ni!!!  

MRL-passet blev skönt med rätt mkt folk och nu avslutade jag med en kalkonbacon & fetaost-sallad och en skrattkonferrens med rondellspringande Sanna.. hahahaha, hon va ute å sprang en gång, kom fel å hamnade i Viaredsrondellen! ahahahahahihihihahah, värmlänningar...(!)    kokoooo


Det har tillkommit en Cirkel imorgon 12.00 på Hornstull!

Välkommen!:-)


Puss hej!

Av Elina - 14 januari 2013 11:42

Veckans Schema: *so far*


Måndag:

- 18.35 - MRL - Hornstull


Tisdag:

12.00 - Cirkel - Hornstull NY!

- 18.30 - Zumba - Hammarby Sjöstad


Onsdag:

- 18.30 - Yoga - Tegnér


Torsdag:

- 17.00 - Zumba - Östermalm

- 18.35 - BodyCombat - Hornstull


Fredag:

- 08.30 - Seniorer - Östermalm NY!

- 12.00 - Cirkel - Odenplan

- 17.00 - Zumba - Tegnér


Lördag:

- 10.00 - MRL - Hammarby Sjöstad

- 11.00 - Cirkel - Hammarby Sjöstad NY!


... Det brukar ju ploppa upp en till kalss eller två så stay tuned! :-) ...


Instagram @ eliness


Puss Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards