Alla inlägg under januari 2013

Av Elina - 26 januari 2013 18:56

Jobb, (mrl & cirkel) **de nya låtarna blev toppen! Satans jobbigt men det ska det va:)**
Mysig "det-va-på-tiden-dejt" med Nadia på ett nyöppnat Deli vid Ica på vendisvägen 12, vasastan. Uuuunderbara matentusiaster med underbara saker att bjuda på. Prova det!
En stund på stan.. Hittade världens snyggaste tröja från Nike!

Här e min nya skinnjacka med! Snygg huh?? I love it!

Spontaninhopp på Amba ikväll. Kom förbi på en drink och lite dans!!!

Puss Hej!

Av Elina - 26 januari 2013 00:12

Har uppdaterat playlisten för morgondagens MRL-pass. Jepp, några nya låtar, lite ny inspiration, lite andra fokusområden.. eller egntligen inte såå men lite andra övningar. 2 nya iaf! Så komsi komsi!


Min Yoga-mini-serie som skulle börja idag har inte kommit igång pga av min nacke... Hoppas på en start imorrn!


Ses vi på Sjöstan? kom i god tid för att försäkra dig om en plats!


Puss Hej!

Av Elina - 25 januari 2013 11:32

Efter mina klasser igår mötte jag upp Elise och Elin på Supper.
Käkade lite chili, drack lite vin, myste lite. Elin, Elise & Elina.. Haha.. Wierd.
Gick å mötte upp ännu en Elin, några andra & gick vidare.
Supper, Broken, Kåken, Sturekompaniet, Berns, Spyan & Soap.
En lyckad kväll!
Elise..- Du rockar kalas!


Puss Hej

Av Elina - 23 januari 2013 23:55

God Förmiddag!


Kommer ni ihåg min förra mini-stretch serie??


                   

Well här kommer en annan... Yoga.

Y - O - G - A

Yoga - Offers - Greatness - Always


Jepp. Följ med!


I och med att jag har börjat undervis ren yoga på fast basis så tänker jag härmed börja en mini-serie för dig att göra på gymmet, hemma eller i hissen. För att bli smidigare, starkare, och lugnare i dig själv.

Positioner du kan göra nästa överallt. Eller a... endel iaf. Vissa skulle väl kanske se lite skumma ut..;-)


Anywho ... Följ med min de närmsta veckorna! Första tipset kommer imorgon! ... Då jag förhoppningsvis kan röra nacken... För Idag... är det f-n inte bra!     


Självklart följer det med bilder med varje tips dessutom. Så tunea in å utmana er själva till ytterpositioner! andaaaaaaaaaas       



Puss Hej!

Av Elina - 23 januari 2013 22:12

Hej vänner!

Har haft ont i nacken sedan igår morse, men det har escalerat nu idag så ikväll på yogan kunde jag inte ens göra en proper nedrullning... känns förjävligt..:-/ Gick runt och tryckte, och hjälpte folk desto mer istället.   

Blir till att gå med halsduk 24/7 liksom... bläää... lagom glad alltså. Hoppas verkligen det går över tills imorrn då det är tänkt att jag ska köra Zumba och sedan en toooookig off-the-hook combat med Erick. Viiiiiiiill så gärna va med så det bara måste gå över! Det bara måste det...

 

Hur har Er dag varit??


Fråga:

Vad tycker ni är viktigast med en Personlig tränare?

Vilka egenskaper värdesätter ni högst?

plz tell me   


Puss Hej!

Av Elina - 23 januari 2013 15:28

Sitter här och förundras lite över min egen blad-vändar-teknik...
Bläddrar igenom Metro, men baklänges. Tänker efter lite och kommer på att jag ofta, om jag inte vågar slå till med att jag alltid bläddrar mig igenom tidningar baklänges... Någon där ute som känner för en psyko-analys?? Nåt kul måste det ju betyda kan jag tycka..:-)
Tror iofs att min baklängesregel endast gäller på nyhetstidningar.. Tror jag..
Hur vänder du dina blad?
Intressant huh??! Hihihihi ;-)

Puss Hej!

Av Elina - 22 januari 2013 22:53

Jag skulle kunna tjata på om det som följer: **så det gör jag ju uppenbarligen**

Hur underbara alla Zumbianer va idag! För det va dom!!!   

Att jag stannade kvar och körde lite mage efteråt, sedan stretchade igenom kroppen ordentligt. Och NEJ vänner, jag stretchar inte lika mkt som många kanske tror, så JA, det var behövligt och skönt.

Va även på gymmet i förmiddags och sprang en halvtimma. Avslutade med tokintervaller. spring, eller nej, kuta för allt du har i 20 sek, hoppa av stå på sidan i 10 sek. hoppa på och kuta igen. SOM ATT DET INTE FINNS NÅGON MORGONDAG!

Om det blir för jobbigt och du inte orkar ge allt i 20 med så kort vila så kör 20 - 20. Går lika bra det!

Det ger. Ja, det gör det. Gick in i salen efteråt å dansade en halvtimma med. heeeeelt underbart!!

 

Så ja.. nu har jag gått igenom min träning för dagen... hm... va mer.... Va hos en vän igårkväll efter mina klasser & kikade film. nån indisk variant... rätt kul faktiskt! Tror den hette Barfi.


Hm... men hur intressant är allt det här å läsa?... Träning? ja, det må vara. Tips e ju alltid välkommet eller? men mer då... har ingen direkt inspiration att skriva så mkt. Det är så många bollar i startgroparna nu. Endel även i rullning. Men inte så pass fort att jag kan snacka om dom än... jag vill så gärna dela med mig av allt men det kommer, bara inte än. . . . Så pass mkt kan jag säga att ni kommer att kunna träna med mig på mer än ett sätt . . .


Så vad kan vi konstatera? hm... träning? - Check! film? - Check.

. . .

Läste precis en debattartikel på aftonbladet.se som handlade om alla som alltid skriver hur långt dom har sprungit, hur duktiga dom är, vad dom käkar, hur långt dom har sprungit, vad dom inte käkar, och hur långt dom har sprungit.

Jag håller med henne litegrann faktiskt, om att alla incheckningar och statusar har gått lite till överstyr. Speciellt det här med maten kan jag tycka. Bilder hit & bilder dit på samma tråkiga sallad, celsius eller tonfisk. Jag är väl inte riktigt den bästa förespråkaren då jag checkar in på gym och skriver här om träning osv. Men jag checkar yyyyyyytterst sällan in på ett gym när jag ska träna själv. Nej, mina incheckningar och inlägg handlar ju om mitt jobb. För att jag ska marknadsföra mig själv. Så jag vågar påstå att jag ser det som en liten skillnad.

   

Men frågan är ändå om man inte ska ge dessa individer (typ alla) det utrymmet att få checka in och visa bilder på hur duktiga dom är före/efter jobbet? Jag menar... Man lägger ju bara upp det man lägger upp på nätet för att man vill visa det av någon anledning. Ofta för att man är stolt. Så låt folk vara stolta över sina mil på löparbandet, sin kaloriräknare som har slagit 500 kcal & sin tråkiga sallad som faktiskt antagligen är himlans smarrig.

Vad pågår egentligen med alla mammor som flashar heeeela sitt barns uppväxt med allt från toabesök till nakenbilder till när dom har somnat mitt i sin egen tallrik. Det då? Är det någon som debatterar om det? Dom exponerar ju ändå en annan individ hejvilt som inte ens har makt än att få bestämma själv om deras babyrumpa vill ligga ute på internet för all framtid eller inte . . .

     

Så Ja, träningen verkar ha blivit någon slags statusgrej (?) men det är väl bättre än att alla skulle lägga upp bilder på sina chipspåsar dag ut och dag in?? Yay för att få bestämma själv vad man vill lägga upp om du inte gillar vad du ser så sluta följa personen i fråga eller bara scrolla vidare.

Lätt som en plätt!

Och ni mammor.... tänk lite på att era kids växer upp och dom kanske faktiskt inte kommer att upskatta att en bild på när dom sitter på toa med en grimas. Oavsett hur sätt det är/var när dom är/var två eller fem år gamla.


Oj... fick visst lite inspiration ändå... hihihi   


Puss Hej!



Av Elina - 21 januari 2013 11:13

Måndag:

18.30 - BodyCombat - Hammarby Sjöstad


Tisdag:

18.30 - Zumba - Hammarby Sjöstad


Onsdag:

18.30 - Yoga - Tegnér


Torsdag:

17.00 - Zumba - Östermalm


Fredag:

12.00 Cirkel - Odenplan

17.00 - Zumba - Tegnér


Lördag:

10.00 - MRL - Hammarby Sjöstad

11.00 - Cirkel - Hammarby Sjöstad


So far.... Keep posted!


Puss hej! 

Ovido - Quiz & Flashcards