Alla inlägg under september 2012

Av Elina - 9 september 2012 20:22

Haft en underbar dag me Jocke. Chill först. Vi kikade på celeb fat camp.. Aaahahahahahaha, jag döööööör va kul det e! Dom e ju tokiga!:) på riktigt!

Sen drog vi till hofsnäs å paddlade kajak, å sen in till gymmet å körde en snabbis-träning. Inte så seriöst för mig kanske men ändå. Nu e vi hemma igen å jag har precis dragit i mig en sallad med isbergssallad, rårivna morötter, gurka och keso. Min egengjorda dressing blev det med. En blandning mellan ceasar och vitlöksdressing. Mums. Orutinerat av mig dock för nu drog mamma precis ut en nygjord broccoligratäng ur ugnen....(!!!!!!!)
Aja.. Anyways..
Imorrn drar jag till Gbg å jobbar! Hur har Er helg varit???



Puss hej!

Av Elina - 9 september 2012 11:47

Guuud va coctailen Grasshopper e god ! Eller a.. Det e ju mer en efterrätt typ.. Men satans god om man e sugen på godis eller nåt onyttigt!
After dinner-drinken består ju av creme de menthe och creme de cacao toppad med grädde. Så ja, ni förstår.. Det blir ju ett glas med socker toppad med fett..
Men anyhow, just att det e så få ingredienser gör att den är ganska lätt att göra ändå å tacksam om ni ska ha nån bjudning eller ett kalas då alla kommer att bli tokigt förvånade över era uppenara färdigheter som självutnämnd bartender.
-Tips om ni inte vill ha den såååå fet är ju att skaka den med mjölk ist och inte skikta grädde på toppen. En krossad chokladkant på glaset förgyller även det det valda tillfället:) tänkt då på att självklart göra kanten innan ni häller i det flytande innehållet.

Richard hade ju kalas igår och det va riktigt kul! Vänner och släkt samlades ute i sparsör , åt smörgåstårta å vanlig tårta med valfri dryck. Lena och Anders (herr & fru Andréhn) är så tokigt goa så det var riktigt kul att umgås lite:-)
Natten slutade med snabbis på Vimmel å sen Grand. Är ju så sällan här numera och ännu mer sällan ute så det va kul. Men som vanligt var förfesten the peak of the night!

Puss hej!

Av Elina - 8 september 2012 16:58

En timmes Zumba med en nästa full klass följt av en Pilates "på en dansares vis" som va lika mkt nästa full den. Älskar lördagar på Sportlife knalleland. Sååå sköna människor, såå skön energi & sån kämparvilja. Ni e grymma!


Puss hej!

Av Elina - 7 september 2012 18:48

Fokusera, fokusera på målet.
Vad det än är. Var det än är. Fokus, beslutsamhet, och ödmjukhet.
-Determination is all in ur eyes!

Imorgon är det
11.00 - Zumba
12.05 - Pilates (på en dansares vis)

Kom och svettas och ta ut er till underbarhet.

Får frågor om man kan gå på mina pass om man ex inte har så mkt kondition, koordination eller smidighet... Svaret är enkelt:
Du kan komma oavsett vilken form du är i. Det finns olika nivåer på allt och bara du låter dig själv acceptera din egen nivå och våga utmana dig med den utgångspunkten så kommer du att klara det galant, samt se resultat både fysiskt och mentalt.
-Determination is all in your eyes!

Puss hej

Av Elina - 7 september 2012 17:40

Mm, maaaat! Mums me thai!

Puss hej

Av Elina - 7 september 2012 11:34

Tänk så bra man kan må på ett otroligt trött vis efter två timmar tuff träning. Medans nån annan hellre sitter kvar å kikar på nån kääääss serie går jag hellre å tränar. Varför? - Because it's worth it.
-Antagligen samma anledning som får dig eller din vän att sitta kvar å va soffpotatis. ...Fast tvärtom dååå...;-P

Så in till fin-Camilla - Kaffe, å sen till gymmet å bli lika svettig och glad som jag blev igår!

Puss hej!

Av Elina - 7 september 2012 09:10

God morgon!
Nr jag va nere i Lund i veckan så hittade jag en amerikansk butik..:-D
Köpte genast på mig en flaska av ingefärsdrycken "Ginger Beer" (-Nej, det är inte öl) och ett pkt Corn muffins-mix. Skulle ha köpt såååå mkt mer men det var satans dyrt så det sket man väl i. ;-)**J, I miss U**

anyhow, började morgonen med att göra cornmuffins iaf! Stoppade i lite keso me för att få upp nåt form av protein. Och GOTT blev det!!!
Dom blev väl i mörkaste laget men tusan va gott!!

Puss hej!

Av Elina - 6 september 2012 23:28

Ligger i badet nu å har det bra. Skönt efter två hårda pass, först kenneths mördarspinning.. Alltså, det va tugnt idag.. Efter första toppen såg jag mig om efter närmsta papperskorg om kag skulle va tvungen att spy.. Sååå jobbigt va det... Men satan va effektivt! & NEJ, jag spydde inte.


Efter det blev det Sannas Zumba där hon fick en snilleblixt & bjöd in mig att köra hennes gamla favvolåt från ett av mina gamla pass, så så blev det. Super kul! Å nu då.. Baaaaadet med massa välgörande salter å goda lukter i:-) mmmmyyyys:)


Till stretchen: här kommer tre konkreta tips för hur man på effektivt sätt stretchar
1. vad och baksida
2. Hela baksidan + höftböjare
3. Höftböjaren samt framsida lår.


Bilderna e oretucherade ( jag kör inte me nåt jäkla skit-förbättrande program så ni inte känner igen mig om ni ser mig nånstans. Nej - this is me, myself & I. )
å me, myself & I i denna stund va ju rätt go, svettig & nytränad så ja, ni förstår;-P


Anyhow, tänk på att jag visar ju "före & efter" - bilder så det är inte meningen att ni ska få upp benet direkt. Jobba på det och sträva ditåt!


1. - tänk på att ett rep e bra att ta hjälp av! Gör precis som på bilderna och när ni sträcker ut benet, spänn det så oxå så att knäskålen som åker upp lite. Då känner ni mer i vaden!:)


2. - börja lågt och kom närmare väggen för varje gång. Böj med fördel på benen i början och sträva efter att få båda höfterna pekandes mot väggen eller ner i golvet. Alltså vinkla inte kroppen åt ett håll utan tryck hela framsidan av ena benet mot väggen. Och båda höfterna. Även här vill vi få ståbenet, samt det andra benet rakt så småningom. Därefter kan ni försöka "lyfta bort" benet från väggen och få en tokigt bra rumpstyrka! Kan ta kort på det imorrn eller nåt. Ta den här stretchen i etapper. Den går att göra för alla kroppar på sitt sätt!


3. Här är det viktigaste att få hälen så nära rumpan för en trygg vinkling i knäleden. Spänn därefter skinkan närmast hälen och tryck upp rumpan och höften upp mot taket. Detta är ingen nybörjar stretch och du måste vara otroligt noga så att du skonar ditt knä. därav spänningen och rumpan/höften upp mot taket.

Du kan även göra denna stående och få den kanske "vanligaste" framsida lårstretchen, tänk även där att spänna skinkan och trycka foten mot handen. Håll ihop knäna.

Men som sagt... ligger du ner, var försiktig och känn efter.


Lycka till!


Puss hej!

Ovido - Quiz & Flashcards